  • 1. Data: 2004-08-26 09:10:00
    Temat: numer konta US dla podatku dochodowego
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    Gdzie znajde numer konta wlasciwy dla mojego US dla podatku dochodowego ?

    Do ktorego mam zaplacic ten podatek ?

    Co sie stanie jesli spoznie sie z platnoscia do US np. 6 dni ?

  • 2. Data: 2004-08-26 09:20:16
    Temat: Re: numer konta US dla podatku dochodowego
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    www.mf.gov.pl

    > Do ktorego mam zaplacic ten podatek ?

    20.

    > Co sie stanie jesli spoznie sie z platnoscia do US np. 6 dni ?

    W zasadzie nic, przyślą CI wezwanie za 8,50 bodajże i tyle. Kilka razy
    się spóźniłem parę dni i faceci w kominiarkach mi przez okno jeszcze nie
    wjechali. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-26 21:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, Tommy wrote:
    [...]
    >+ Co sie stanie jesli spoznie sie z platnoscia do US np. 6 dni ?

    To zależy IMHO od podatku.
    Jak twój dochodowy, VAT, akcyza albo PCC - to pewnie upomnieniem.
    Ale jak *czyjś* dochodowy (znaczy: "z PIT-4" :)) to nie wiem,
    przecież to jest "kradzież na szkodę Skarbu" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-08-27 15:14:52
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:
> [...]
    > Ale jak *czyjś* dochodowy (znaczy: "z PIT-4" :)) to nie wiem,
    > przecież to jest "kradzież na szkodę Skarbu" !

    Jest przecież Kodeks karny skarbowy
    "Art. 57.
    § 1. Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie podatku, podlega
    karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    § 2. Wobec sprawcy czynu zabronionego określonego w § 1, który przed
    wszczęciem postępowania w sprawie o wykroczenie skarbowe wpłacił w całości
    należny podatek na rachunek właściwego organu, sąd może odstąpić od
    wymierzenia kary."

    Przy sporadycznym opóźnianiu wpłat najczęściej uchodzi to na sucho, ale nie
    każdemu musi.

    Ryszard

  • 5. Data: 2004-08-28 08:25:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004, Ryszard G. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ § 1. Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie podatku, podlega
    >+ karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    Ależ nie:
    ++++
    Art. 77. § 1. Płatnik lub inkasent, który pobranego podatku nie
    wpłaca w terminie na rachunek właœciwego organu, podlega karze
    grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolnoœci
    do lat 2, albo obu tym karom łšcznie.
    ----

    Wyraźnie starałem się odwołać do różnicy we wpłacie SWOJEGO podatku
    (PIT-5 na przykład) od wpłaty CZYJEGOŚ podatku (PIT-4) :)
    Jak wypłacasz pracownikom/zleceniobiorcom/wykonawcom "indywidualnym
    osobistym" wynagrodzenie, to podatek pobierasz *z ich wynagrodzenia*
    i nieodprowadzenie go jest właśnie "kradzieżą na szkodę" co miałem
    na myśli :)
    Oczywiście paragrafy 2, 3 i 4 (różnego rodzaju nadzwyczajne złagodzenia)
    też są :)

    >+ Przy sporadycznym opóźnianiu wpłat najczęściej uchodzi to na sucho, ale nie
    >+ każdemu musi.

    Zgoda. Mi chodzi o zasadniczą różnicę w karalności wynikającą ze
    źródła należności podatku (przyczyny jego płacenia) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)