    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: numery na fakturach VAT
    Date: Fri, 03 Dec 2004 09:38:50 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    [...]

    > Nie zajmuję chwilowo stanowiska w sprawie "co oznacza numer kolejny".
    > Ja TYLKO na pytanie "czy jest przepis o NUMERZE KOLEJNYM" podałem
    > przepis o NUMERZE KOLEJNYM bez wnikania czy ma to być *najbliższy*
    > kolejny element zbioru liczb naturalnych....
    > Czyż nie ?? ;)

    > Nie widzę przeciwsskazań. Gdzie miałby być zapisany zakaz "numerowania
    > seriami" ?
    > Z powyższeco cytatu z rozporządzenia nie wynika nakaz uznania
    > chocby początku numeracji "od jeden" :)

    No bo widzisz...gdybym musial sie spierac z milymi Paniami
    z US (a chyba wiesz, ze wole spierac sie z Toba) to
    postawilbym taka teze...

    "numer kolejny" w intencji ustawodawcy jest to symbol
    z uporzadkowanego ciaggu znakow taki, ktory wystepuje PO
    (ale niekoniecznie o jeden wiekszy) poprzednio wystawionej fakturze
    z danej serii...
    wg slownika jezyka polskiegho
    kolejny :

    ?występujący w porządku następczym, jeden po drugim; następny?

    Kolejny numer.

    Kolejne wydanie książki.

    Kolejne uderzenia zegara.

    Kolejne nazwiska na liście.

    Przyjąć kolejnego pacjenta

    Numer kolejny natomiast ma taki opis:

    numer m
    1. ?liczba umieszczana na czymś (rzadziej na kimś) oznaczająca kolejne
    miejsce rzeczy lub osoby, pozwalająca na odróżnienie rzeczy lub osób tego
    samego typu, o tym samym przeznaczeniu.

    Tak wiec kolejny to znaczy taki, ktory POZWALA USTALIC KOLEJNOSC..
    (uporzadkowanie) i tyle...

    Ale zeby milym paniom z US przykrosci nie robic nadaje numer
    o jeden wiekszy niz poprzedni..

    Boguslaw