  • 1. Data: 2013-05-09 11:22:19
    Temat: obowiązek wystawienia faktury VAT między podmiotami gospodarczymi
    Od: Bartosz Bartczak <l...@a...pl>

    Witam.
    Istnieje obowiązek wystawienia faktury VAT na podstawie Art.106
    ust.1 Ustawia o podatku od towarów i usług a jego przedawnienie
    nastepuje po 5 latach.
    Co jednak w przypadku kiedy firma wystawijaca faktury w swoim
    regulaminie ograniczy czasowo możliwość "upomnienia" się o fakturę do
    okresu 3 miesięcy?
    Zapytuję Was ponieważ nie znam się na zawiłościach polskiego prawa.
    Mowa oczywiście o sprzedaży między firmami.

    Jaki akt prawny jest wtedy ważniejszy regulamin wystawcy faktury czy Ustawa?

  • 2. Data: 2013-05-09 11:30:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-09 11:22, Bartosz Bartczak pisze:
> [...]
    > Zapytuję Was ponieważ nie znam się na zawiłościach polskiego prawa.
    > Mowa oczywiście o sprzedaży między firmami.

    W takim przypadku faktura musi być wystawiona bez upominania się.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-05-09 14:37:51
    Od: Bartosz Bartczak <l...@a...pl>

    > W takim przypadku faktura musi być wystawiona bez upominania się.

    Pytanie brzmiało dla przypomnienia:

  • 4. Data: 2013-05-09 14:47:45
    Od: Bartosz Bartczak <l...@a...pl>

    i milo byłoby poprzeć swoją odpowiedź podstawa prawną.

  • 5. Data: 2013-05-09 14:51:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-09 14:37, Bartosz Bartczak pisze:

    > Pytanie brzmiało dla przypomnienia:
    > "Jaki akt prawny jest wtedy ważniejszy regulamin wystawcy faktury czy
    > Ustawa?"

    Skoro istnieje obowiązek wystawienia faktury VAT (7 dni od transakcji,
    są wyjątki), to oczywistym jest, że umownie nie można tego terminu zmieniać.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-05-09 15:14:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.05.2013 14:51, Liwiusz pisze:

    > Skoro istnieje obowiązek wystawienia faktury VAT (7 dni od transakcji,
    > są wyjątki), to oczywistym jest, że umownie nie można tego terminu
    > zmieniać.

    No ale fakt, że Wielkie Siupermarkiety rozciągają go do 30 dni świadczy
    o tym, że jest to albo martwy przepis albo jest jakaś furtka, bo skoro
    dzieje się to na skalę masową....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2013-05-09 15:55:22
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.05.2013 15:14, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale fakt, że Wielkie Siupermarkiety rozciągają go do 30 dni świadczy
    > o tym, że jest to albo martwy przepis albo jest jakaś furtka, bo skoro
    > dzieje się to na skalę masową....

    To moze skladac pismo ze skarga do wlasciwegi US czy gdzie tam, ze
    "minelo tyle dnia a tyle a faktura przez XXX nie jest wystawiona i nie
    mozna sie doprosic".

    zen.aspx

  • 8. Data: 2013-05-09 16:06:37
    Od: Bartosz Bartczak <l...@a...pl>

    > To moze skladac pismo ze skarga do wlasciwegi US czy gdzie tam, ze
    > "minelo tyle dnia a tyle a faktura przez XXX nie jest wystawiona i nie
    > mozna sie doprosic".

    Prosty przykład.
    Faktury firma Neste nie wystawiła faktur (pozycji na fakturze) bo ich
    karta magnetyczna nie została prawidłowo odczytana przez czytnik co
    wbrew pozorom nie jest wcale takie łatwe do wychwycenia (według mnie).
    I teraz zasłaniając się regulaminem firmy
    http://www.neste.pl/default.asp?path=14391;16336;184
    54
    odmawia wystawienia starszych faktur niż za okres ostatnich 3mies
    ponieważ nie zostało im to wcześniej zgłoszone.

    Ponawiam pytanie co wazniejsze regulamin firmy czy Ustawa?

  • 9. Data: 2013-05-09 19:42:05
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 09.05.2013 16:06, Bartosz Bartczak pisze:

> [...]
    > ponieważ nie zostało im to wcześniej zgłoszone.
    >
    > Ponawiam pytanie co wazniejsze regulamin firmy czy Ustawa?

    Podmiot powinien wystawić fakturę lub paragon za usługę/towar
    niezwłocznie po dokonaniu transakcji.

    Jeśli jesteś firmą a dostałeś paragon, to możesz wystąpić o wystawienie
    faktury na jego podstawie w ciągu 7-miu dni.
    Jeśli nie jesteś firmą, to możesz wystąpić o wystawienie faktury
    w ciągu 30 dni (albo nawet 90 dni), dokładnie nie pamiętam.

    Ustawa jest ważniejsza niż regulamin firmy.

    Jeśli coś pomotałem to mnie poprawcie, bo przyznaję nie pamiętam
    dokładnie przepisów, a nie chce mi się teraz w nich "grzebać".

    Sławek

  • 10. Data: 2013-05-09 21:40:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz Bartczak" <l...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:kmg5th$kor$1@node2.news.atman.pl...
    >i milo byłoby poprzeć swoją odpowiedź podstawa prawną.

    Po co? Taż oczywistym jest, ze ustawa jest ważniejsza.