  • 11. Data: 2008-01-10 17:00:50
    Temat: Re: obowiazek wystawienia faktury od ... zl ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 17:25:30 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > Dlaczego myslisz, ze są dopuszczalne?

    Zobacz § 9. pkt 4 rozporządzenia - odnośnie małych kwot.
    Odnośnie "itp." to się pomyliłem, chociaż są porozsiewane różne wyjatki po
    rozporzadzeniu.

    pozdr,
    tommyz

  • 12. Data: 2008-01-10 17:05:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 17:26:50 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > Wiesz. Skoro fiskus kasuje podatek od tych 40 groszy, to co zenujacego
    > jest w braniuj faktur na 40 groszy?
    >
    > Czyz nie jest zenujace, ze fiskus bierze swoja czesc?

    Jeśli zarabiasz np. 50zł na godzinę, a kupujesz chusteczki w kiosku
    i chcesz na nie fakturę, to zmarnujesz pewnie 5, 10 albo i 15 min,
    czyli nieporównywalnie więcej w przeliczeniu na pieniądze niż byś zyskał
    odliczając 10gr podatku.

    Więc szkoda mi marnowac czasu na takie głupoty, a do tego oszczędzam czas
    kioskarza.

    A jeśli uważasz inaczej - to wiedz że nie mam z tym problemu :)
    ( tylko nie przychodź do mnie proszę o te faktury na 40 gr ;) )

    pozdr,
    tommyz

  • 13. Data: 2008-01-10 18:42:14
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Zobacz § 9. pkt 4 rozporządzenia - odnośnie małych kwot.
    > Odnośnie "itp." to się pomyliłem, chociaż są porozsiewane różne wyjatki
    > po rozporzadzeniu.

    No. :)

    Bo napisales zyczenioweo ze "myslisz (ze mozna)".
    A ty wiesz, ze mozna ;)
    (choc nie chce mi sie teraz weryfikowac wskazanego paragrafu)

  • 14. Data: 2008-01-10 18:43:51
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

> [...]
    > i chcesz na nie fakturę, to zmarnujesz pewnie 5, 10 albo i 15 min,
    > czyli nieporównywalnie więcej w przeliczeniu na pieniądze niż byś zyskał

    No tak, ale to bilans zyskow i strat, i IMHO nie ma nic wspolnego z
    zenujacym zachowaniem. :)

    > A jeśli uważasz inaczej - to wiedz że nie mam z tym problemu :)
    > ( tylko nie przychodź do mnie proszę o te faktury na 40 gr ;) )

    Czasem proszenei o fakture wynika z... ze zlosliwosci... np. wzgledem
    sprzedawcy, ktory cie jakos urazil ;)

  • 15. Data: 2008-01-10 18:56:02
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 19:43:51 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > No tak, ale to bilans zyskow i strat, i IMHO nie ma nic wspolnego z
    > zenujacym zachowaniem. :)

    "lekka żenada" to takie "slangowe" stwierdzenie, nie chodzi o to że
    prosząc fakturę
    na 40 gr zachowuję się żenująco, tylko że czuję się zażenowany tym, że
    komuś zawracam dupę
    o parę groszy podatku.

    > Czasem proszenei o fakture wynika z... ze zlosliwosci... np. wzgledem
    > sprzedawcy, ktory cie jakos urazil

    Chyba że tak :)

    pozdr,
    tommyz

  • 16. Data: 2008-01-11 07:54:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 15:13:28 +0100, Andrzej P. napisał(a):

    > Gdzieś obiło
    > mi się o uszy, że istnieje takie rozporządzenie, widać słuchy nie były
    > prawdziwe.

    Daaaawno temu istniało takie rozporządzenie.

  • 17. Data: 2008-01-16 11:42:48
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    jureq pisze:

    > Daaaawno temu istniało takie rozporządzenie.

    Taaaa. Od 6zł netto.

    Jano