  • 1. Data: 2004-10-26 07:43:53
    Temat: ocliczenie vat
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    Witam,

    Jestem ryczałtowcem, chcialbym sobie kupic kilka czesci do komputera (w tym
    monitor) i odliczyc vat czy sa jakies przeciwskazania ?

    Jezeli nie jest to takie proste co trzeba zrobic zeby sobie ten vat
    odliczyc? (oddac prywatny komputer na cele firmy ?).

    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
    pozdrawiam,
    satos

  • 2. Data: 2004-10-26 08:04:23
    Temat: Re: ocliczenie vat
    Od: "mdruda" <a...@w...pl>

    Użytkownik "satos" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jestem ryczałtowcem, chcialbym sobie kupic kilka czesci do komputera (w
    tym
    > monitor) i odliczyc vat czy sa jakies przeciwskazania ?

    Trzeba byc zarejestrowanym na potrzeby VAT - ryczałt nie ma tu nic do rzeczy

    > Jezeli nie jest to takie proste co trzeba zrobic zeby sobie ten vat
    > odliczyc? (oddac prywatny komputer na cele firmy ?).
    dokladnie (i wpisac do ewidencji wyposazenia lub srodkow trwalych zaleznie
    od jego wartosci)

  • 3. Data: 2004-10-26 12:37:46
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    Czy to oznacza, ze musze wpisac komputer osobisty do ewidencji ?
    i dopiero wtedy bede mogl sobie odliczyc vat od monitora ?

    jesli tak to jakie formalne kroki musze podjac (wartośc na oko 1000-1500)
    (wpisac do ewidencji z moja wlasna wycena) ???

    satos

  • 4. Data: 2004-10-26 13:41:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    satos pisze:

> [...]
    >
    > jesli tak to jakie formalne kroki musze podjac (wartośc na oko 1000-1500)
    > (wpisac do ewidencji z moja wlasna wycena) ???

    CZytasz co sie do Ciebie pisze ?

    Ryczalt nei ma tu nic do rzeczy - pytali, czyjestes "VAT-manem"

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-10-26 14:19:16
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    <cut>

    > CZytasz co sie do Ciebie pisze ?
    >
    > Ryczalt nei ma tu nic do rzeczy - pytali, czyjestes "VAT-manem"

    Oczywiscie ze jestem vatmanem niby od czego mialbym odliczyc ten vat
    zaplacony w cenie monitora, gdybym nie byl.

    Moje pytanie dotyczylo, czy moge odliczyc vat od monitora mimo, iż przeciez
    sam monitor to formalnie nie bedzie uzywany bo co ja moge zrobic majac
    jedynie monitor ??? (przeciez nikogo nie obchodzi moj prywatny komputer)

    mimo wszystko pozdrawiam
    satos

  • 6. Data: 2004-10-26 14:23:51
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    satos pisze:

> [...]
    > przeciez sam monitor to formalnie nie bedzie uzywany bo co ja moge zrobic
    > majac jedynie monitor ??? (przeciez nikogo nie obchodzi moj prywatny

    Nie dziw sie, nie takie pomysly mieli rozni podatnicy...

    Jeli kupisz monitor na potrzeby zwiazane z DG to...
    (zastanow siejak to uzasadnisz...)
    najprostszy pomysl to "wytworzeniw" we wlasnym zakresie
    kompletnego urzadzenia dla potrzeb DG.

    NIKT nie zabrania Ci wykorzystania czesci swojego domowego komputera
    do wytworzenia czegos dla TWOJEJ DG.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-10-26 19:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ satos pisze:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ NIKT nie zabrania Ci wykorzystania czesci swojego domowego komputera

    No, ostatnie pytanie (że tak powiem, "nieuwarunkowane" ;))
    brzmiało "czy komp musi być w ewidencji".
    Jak mniemam w przypadku ryczałtowca tłumaczyć to trzeba "i zapłacę
    podatek przy sprzedaży mimo że nie odliczyłem amortyzacji" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-27 13:04:14
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    wiadomości

    <cut>

> [...]
    > Jak mniemam w przypadku ryczałtowca tłumaczyć to trzeba "i zapłacę
    > podatek przy sprzedaży mimo że nie odliczyłem amortyzacji" :)

    Podsumowując: ;-)

    Vat odliczamy w chwili zakupu argumentujac ze potrzebujemy na cele DG i
    wpisujemy do ewidencji wyposazenia (ponizej ok 3 tys PLN) i argumentujemy
    dodatkowo ze skladamy na komplet (jesli to tylko monitor) lub nie
    argumentujemy ze skladamy (caly komputer).

    Gdybysmy chcieli sprzedac to "cus" to zaplacimy vat przy sprzedazy i
    dodatkowo podatek dochodowy :) --> nooooo, ale kto by sprzedawal ? ;),
    przeciecz po paru latach wystarczy napisac protokol z likwidacji :)

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi ;]
    satos

  • 9. Data: 2004-10-27 14:11:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, satos wrote:
    [...]
    >+ Vat odliczamy w chwili zakupu argumentujac ze potrzebujemy na cele DG i
    >+ wpisujemy do ewidencji wyposazenia (ponizej ok 3 tys PLN)

    Patrz niżej... :)

    >+ i argumentujemy
    >+ dodatkowo ze skladamy na komplet (jesli to tylko monitor) lub nie
    >+ argumentujemy ze skladamy (caly komputer).

    Problem wtedy jak kontroler przyjdzie i ujrzy "cały komputer".
    Ponieważ monitor masz w EW to należy domniemywać że "stanowi
    on ulepszenie". Ulepszenie całego komputera... "to czemu nie
    jest ujęty w EST" ? :>
    Zeznaję iż takie pesymstyczne stanowisko jest oparte o rozumowanie
    przyjęte przez sądy nim stosowny zapis znalazł się w przepisach
    dot. KPiR: zeznaję że nie znam przepisów szczegółowych dla ryczałtu !
    Ale (nim zapis o "ujętych w ewidencji" się znalazł) sądy stwierdzały
    że ST jest ST mimo "nieujęcia" i podatek od sprzedaży się należy
    (choć amortyzacji nie było !).
    Przy ryczałcie... "faktyczne wykorzystywanie" mimo braku wpisu do EST
    chyba może rodzić podejrzenie "unikania opodatkowania przyszłego" ?
    No i coś z "wpisem do EW z przejęciem do używania" też jest na rzeczy :(

    >+ Gdybysmy chcieli sprzedac to "cus" to zaplacimy vat przy sprzedazy i
    >+ dodatkowo podatek dochodowy :)

    Ano :)
    I w przypadku monitora są obawy że chodzi o cały komputer :)

    >+ --> nooooo, ale kto by sprzedawal ? ;),
    >+ przeciecz po paru latach wystarczy napisac protokol z likwidacji :)

    Przeoczyłeś jeden punkt :)
    Za kilka lat pewnie obowiązkowe będzie to co jest obowiązkowe na razie
    u "dużych dostarczycieli śmieci" - obowiązek złomowania w licencjonowanej
    złomnicy.
    Tak jak dziś "powszechnie" jest z samochodami...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-27 15:28:48
    Temat: Re: odliczenie vat
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    <cut>

> [...]
    > Ponieważ monitor masz w EW to należy domniemywać że "stanowi
    > on ulepszenie". Ulepszenie całego komputera... "to czemu nie

    EW ? EST ? chyba tak czy inaczej mieszcze sie w EW. A nie wiem czemu nie
    moze byc domniemaniem, ze robie skladaka i mam dopiero 1 czesc. Pewnym
    problemem jest to, ze monitor nie moze stac tak, gdzie przyjdzie kontroler
    bo to 300 km od miejsca gdzie go uzywam i watpie bym mogl to zmienic (na
    pewno nie chce).

    Najwazniejsze pytanie sie pojawia. Gdzie ja mam obowiazek trzymac ten
    monitor, czekajacy na rozbudowe ;-)
    lub gdzie mam trzymac ten komputer firmowy monitor i bylą prywatną juz
    firmową resztę ????

    Rozumiem, ze dla bezpieczenstwa lepiej wpisac komputer prywatny do EW??

> [...]
    > złomnicy.
    > Tak jak dziś "powszechnie" jest z samochodami...

    Zostaje rozwiazanie trzymania tego "cus" do konca swiata ;]

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

    pozdrawiam,
    satos