  • 1. Data: 2004-10-26 06:29:33
    Temat: Potwierdzenie WDT
    Od: "Fin" <fin@[wytnij]autograf.pl>

    Witam,

    Jakie macie doświadczenia z Art. 42 ust 3 ? Chodzi o dokumenty
    potwierdzające dostawę ? Zapis łącznie wszyscy interpretują że
    należy zebrać dla swojego bezpieczeństwa zebrać wszystkie dokumety.
    Czy muszą być oryginały czy wystarczą faksy ?

    Według mnie jest to jeden z kwiatków tej ustawy, jeżeli wysyła się towar
    często to wielu rozproszonych odbiorców, to zebranie tych dokumentów
    graniczy z cudem.

    pzdr
    Fin

  • 2. Data: 2004-10-26 15:51:50
    Temat: Re: Potwierdzenie WDT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Fin <fin@[wytnij]autograf.pl> wrote:
    > Jakie macie do?wiadczenia z Art. 42 ust 3 ? Chodzi o dokumenty
    > potwierdzaj?ce dostaw? ? Zapis ??cznie wszyscy interpretuj? ?e
    > nale?y zebra? dla swojego bezpiecze?stwa zebra? wszystkie dokumety.
    > Czy musz? by? orygina?y czy wystarcz? faksy ?

    Ostatnio wysłałem posta z linkiem - jak się okazało - do wyszukiwarki
    Min.Fin. Tj. chciałem wysłać linki do konkretnych spraw, ale nie wyszło.
    W każdym razie jest to wyszukiwarka różnych opinii urzędów skarbowych.
    Po wpisaniu 'wewnątrzwspólnotowa'(czy jakoś tak) pojawiały się m.in.
    odpowiedzi dot. tej dostawy. Wynikało z nich m.in., że
    - wystarczy samo potwierdzenie wpłaty z banku
    - wystarczy sam faks z podpisanym przez odbiorcę potwierdzeniem
    - faks nie wystarczy, bo nie ma uregulowań dotyczących elektronicznego
    przesyłania dokumentów i musi być oryginał
    - nie wystarczy list przewozowy i wydruk trackingu

    Ja wiem, że drugie i trzecie jest sprzeczne. A co do pierwszego - klient
    płaci kartą, dostaję przelew z Polcardu i...?

    > Wed?ug mnie jest to jeden z kwiatk?w tej ustawy, je?eli wysy?a si? towar
    > cz?sto to wielu rozproszonych odbiorc?w, to zebranie tych dokument?w
    > graniczy z cudem.

    Oczywiście, że graniczy z cudem, poza tym Polska jest jedynym krajem UE,
    który ma takie wymagania, poza tym jest to niezgodne z VI Dyrektywą (o czym
    pisałem w innym poście). Ale to nie posłowie i urzędnicy będą płacić kary,
    tylko my.

    Kwiatek jest też przy wywozie osobistym. Klient był na wakacjach w Polsce,
    wziął sprzęt i poleciał samolotem do Anglii. Musiałem na fakturze wpisać
    _numer_ _lotu_ którym odleciał! Oczywiście wziąłem pierwszy lepszy z
    rozkładu airpolonii :) Zastanawiałem się, czy nie wpisać 'środek transportu:
    samochód' i znaleźć gdzieś na ulicy samochód na brytyjskich blachach.
    Albo wpisać numery rolls-royce'a królowej :)

    Kiedy nowelizacja do k'wy nędzy? Teraz przez rok osły będą zajęte wyborami,
    to pewnie nikt tego nie popoprawia :(

    P.

  • 3. Data: 2004-10-27 05:54:38
    Od: "Fin" <fin@[wytnij]autograf.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ja wiem, że drugie i trzecie jest sprzeczne. A co do pierwszego - klient
    > płaci kartą, dostaję przelew z Polcardu i...?

    Też jestem w trakcie tej wąpliwej "lektury", tyle że oni są genialni w
    wpisaniu
    odpowiedzi nie udzielając odpowiedzi ;) Najpierw cytujemy ustawe ile się da,
    potem jedno zdanie gdybająco-filozoficzne, które wiele nie wyjaśnia.

    pzdr
    Fin