    From: "BAH" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Thu, 23 Jun 2005 00:56:26 +0200

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:d9cc02$rs3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No i pamiętajmy jeszcze o jednej sprawie :
    > Jeśli ktoś mimo przytoczonych interpretacji nie chce (wolno mu) odliczać
    > VAT-u , a w związku z tym wydatki w kosztowej części kilometrówki zechce
    > księgować w kwotach BRUTTO - to pierwsza kontrola VAT-u zakwestionuje
    mu
    > takie księgowanie i :
    > 1) Wyrzuci z kosztów VAT, który mimo prawa do jego odliczenia - odliczony
    > nie został
    > 2) Postawi zarzut uszczuplenia podatku dochodowego w związku z wpisaniem w
    > ciężar kosztów (poprzez kilometrówkę) owego VAT-u
> [...]

    Przytoczone interpretacje nie dają jednoznacznej odpowiedzi ile VAT wolno
    odliczyć.

    Np. kupiłem wycieraczki do szyb za 40 PLN + VAT 8,80 PLN
    Wg kilometrówki przejechałem 4 km
    a w celach prywatnych 3996 km

    Przyjmijmy, że po tym urlopie wycieraczka jest do ponownej wymiany
    (a innych wydatków chwilowo nie ponosiłem)

    Czy mogę odliczyć całe 8,80 ?
    W koszty wpisałem 3,14 (stawka 0,7846 PLN/km)
    /3,14 < 48,80/

    Mnie wychodzi, że "KUP" to "0,001 wycieraczki" ( 4 gr + vat)

    Z drugiej strony nie prowadzi się "prywatnej kilometrówki"
    więc trudno określić ile jest KUP.

    A może jeszcze inaczej
    3,14 mam podzielić na
    koszty (do PKPiR) 2,57 zł