  • 1. Data: 2003-03-12 11:13:52
    Temat: odliczanie straty
    Od: m...@p...onet.pl

    Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

    Spółka z o.o. rozpoczeła działalność w listopadzie ub. roku i na koniec roku
    wyszła strata.

    W styczniu wyszedł podatek do zapłacenia, więc rozpoczęliśmy odliczanie
    straty. I tu rodzą się schody. Urząd przysłał wezwanie do korekty CIT2 za
    styczeń ponieważ jeszcze nie złożyliśmy zeznania wstępnego CIT-8.

    Czy mają do tego prawo??
    W przepisach nie ma nic że to warunkuje odliczenie straty. CIt2 za listopad
    był ze stratą, że sprzedaż w grudniu była niewielka widać po deklaracji VAT.
    Moim zdaniem mamy prawo poczekać jeszcze z tą deklaracją.

    Co o tym sądzicie
    Magdalena

  • 2. Data: 2003-03-12 19:12:37
    Temat: Re: odliczanie straty
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    VAT.
    > Moim zdaniem mamy prawo poczekać jeszcze z tą deklaracją.

    Ja bym nie czekal lub czekal i nie rozliczal jeszcze tej straty.

    Karol

  • 3. Data: 2003-03-12 19:24:26
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

> [...]
    listopad
    > był ze stratą, że sprzedaż w grudniu była niewielka widać po deklaracji

    najlepsze jest to, że inny US we WRocku mówi, że można bez złożenia CIT2
    rozpocząć odliczanie straty. Ale niestety nie mój urząd ;-(
    Mają prawo zmusić mnie do złozenia korekty cit2 za 01/03 i dopłaty podatku z
    odsetkami??

    Magda

  • 4. Data: 2003-03-12 19:35:34
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpocząć odliczanie straty. Ale niestety nie mój urząd ;-(
    > Mają prawo zmusić mnie do złozenia korekty cit2 za 01/03 i dopłaty podatku

    Przeciez Ty musisz zadeklarowac jaka masz strate. IMHO bez zlozenia rocznej
    deklaracji US nie zna wysokosci tej straty.

    Karol

  • 5. Data: 2003-03-12 19:48:11
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> wrote in message

> [...]
    rocznej
    > deklaracji US nie zna wysokosci tej straty.

    ale ostatecznie deklaruję, ile tej straty odliczam w CIT O to po pierwsze, a
    po drugie najdalej za niecałe 3 tygodnie dostaną tą deklarację.
    Ustawa o PDOP daje możliwość odliczania straty przez 5 lat następujących po
    roku w którym wystapiła strata i nie ma słowa że rozpoczęcie odliczania
    straty rozpoczyna sie po złozeniu zeznania rocznego.

    Magda

  • 6. Data: 2003-03-12 22:10:24
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > ale ostatecznie deklaruję, ile tej straty odliczam w CIT O to po pierwsze,
    > po drugie najdalej za niecałe 3 tygodnie dostaną tą deklarację.

    A co Ci przeszkadzalo zlozyc ja 20.02 ?

> [...]
    > roku w którym wystapiła strata i nie ma słowa że rozpoczęcie odliczania
    > straty rozpoczyna sie po złozeniu zeznania rocznego.

    Byc moze masz racje.
    IMHO jednak musisz te strate wykazac, wydaje mi sie, ze CIT O nie spelnia
    tego warunku.
    Wicej Ci nie pomoge. Trzeba przeszukac Zubrzyckiego lub skorzystac z uslug
    DP.

    Pozdrawiam,

    Karol