  • 1. Data: 2003-03-12 09:01:49
    Temat: :: Kiedy do US i ZUS-u ? ::
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Witam,
    Otrzymałem ZAŚWIADCZENIE z urzędu miasta o wpisie do ewidencji działalności
    gospodarczej. Zadeklarowałem tam datę rozpoczęcia działalności na 5 maj
    2003.
    Proszę powiedzcie mi kiedy muszę zgłosić się do:
    - urzędu skarbowego
    - ZUS-u
    od daty otrzymania potwierdzenia o wpisie do ewidencji działalności gosp.?
    Czy ta majowa data, którą podałem zmienia cokolwiek?

    Lansjer

  • 2. Data: 2003-03-12 19:07:10
    Temat: Re: :: Kiedy do US i ZUS-u ? ::
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Proszę powiedzcie mi kiedy muszę zgłosić się do:
    > - urzędu skarbowego

    Przed wystawieniem 1 faktury. Nie zapomnij złożyć oświadczenia, że nie
    chcesz płacić VAT!!!

    P.

  • 3. Data: 2003-03-13 07:31:55
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

  • 4. Data: 2003-03-13 08:38:51
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> napisał w wiadomości

    > Przed wystawieniem 1 faktury.

    to paragony mozna wystawiac nie zglaszajac? :)

    > Nie zapomnij złożyć oświadczenia, że nie chcesz płacić VAT!!!

    a dlaczego? czasem bycie vatovcem sie bardziej oplaca.
    zalezy od tego co zamierze sie robic, jakie interesy prowadzic.
    wiec to czy lepiej byc czy nie na vat bynajmniej nie wynika z "cudzej dobrej
    rady"

  • 5. Data: 2003-03-13 09:33:59
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

> [...]
    > zalezy od tego co zamierze sie robic, jakie interesy prowadzic.
    > wiec to czy lepiej byc czy nie na vat bynajmniej nie wynika z "cudzej

    Bycie VAT-owcem bez świadomości tego faktu może być faktycznie zabawnym i
    pouczajacym doświadczeniem... szczególnie jak się delikwent zorientuje np.
    po roku, że musi zapłacić VAT od wszystkich faktur które dotąd wystawił.

    P.

  • 6. Data: 2003-03-13 09:39:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 10:33, Użytkownik Piotr Wypych napisał:

> [...]
    > po roku, że musi zapłacić VAT od wszystkich faktur które dotąd wystawił.

    Hmm... jak ty sobie wyobrazasz bycie "nieświadomym" Vatowcem w świtle
    obowiązujących od pół roku przepisów?
    Tego sie nie da zrobić...
    Było nie spać!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-03-13 10:24:22
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    OK, dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
    Pozdrawiam
    Lansjer

  • 8. Data: 2003-03-13 10:34:55
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Było nie spać!

    O, Maddy, jak zawsze czujna, a gdzie byłaś jak Lansjer prosił o pomoc?

    P.

  • 9. Data: 2003-03-13 10:55:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 11:34, Użytkownik Piotr Wypych napisał:

    > O, Maddy, jak zawsze czujna, a gdzie byłaś jak Lansjer prosił o pomoc?

    Jadłam sniadanie. A co? Jest jakis grafik dyżurów?
    Zresztą temat omawiany wiele razy, nudny jak flaki z olejem tylko że
    leniom nie chce sie googlać.

    Dopiero jak ktos naplótł trzy po trzy to mnie zainteresował :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-03-13 22:05:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2003, Piotr Wypych wrote:

    >+ > Proszę powiedzcie mi kiedy muszę zgłosić się do:
    >+ > - urzędu skarbowego
    >+
    >+ Przed wystawieniem 1 faktury.

    Sprzeciw podwójny !
    1. Z zastrzeżeniami poniżej - fakty zgłaszamy do US nie
    "przed" a "po" ! Coś tak z 7 dni czasu... Z faktów
    do zgłoszenia "po" jest m.in. rozpoczęcie DG oraz
    ew. założenie ksiąg/czego tam trzeba.
    Zastrzeżenia dotyczą m.in.:
    - VATu. Jeśli ktoś chce być VATowcem to musi dopilnować
    załatwienia "papiera" (od VATu i tylko od VATu !) przed
    1. zakupem, bo wcześniejszy VAT przepadnie.
    - niektórych form opodatkowania, np. karty (trzeba dostać
    decyzję US ustalającą wymiar)

    2. Istnieją co najmniej 3 zdania + ich wybrane kombinacje :]
    (operandami AND/OR) dot. momentu określającego "rozpoczęcie
    DG" z p. widzenia US i ZUS:
    - "moment zadeklarowany we wpisie" (ja się nie zgadzam z interpretacją,
    ale są tacy co tak twierdzą :), w tym fachowcy)
    - "moment rozpoczęcia DG", przy czym za "rozpoczęcie" należy uznać
    dowolną operację którą można udowodnić, *w tym* zakup "na DG"
    (czyli z fakturą z wpisaną nazwą DG). W tym miejscu ja się
    podpisuję: nie bez znaczenia jest fakt że IMHO (oraz np.
    "mojego" doradcy oraz paru innych fachowców, takoż "pań
    z okienka" w US i ZUS) daty zgłoszenia w US i ZUS powinny
    być jednolite ! Prowadzenie inwestycji i produkcji to IMO
    zdecydowanie *jest* prowadzenie działalności...
    - "moment rozpoczęcia DG", gdzie jako "rozpoczęcie" uważa się
    pierwszą sprzedaż. Osobiście - mam co najmniej wątpliwości.

    [...o VAT już było to nie będę się dokładał :)...]

    pzdr, Gotfryd
    (który rozpoczął DG z niewielkim "poślizgiem" od daty
    zadeklarowanej w zgłoszeniu do EDG.
    DG, KPiR, VAT)