    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenia funduszu remontowego
    Date: Wed, 02 Mar 2005 20:42:05 +0100

    In article <Pine.WNT.4.60.0503020209240.68952@athlon>,

    > Sk 1/2 adam wniosek o wyja?nienie :)
    > Stan widz´ taki:
    > - wymagany jest "tytu 1/2 prawny". Cokolwiek.
    > - przydzia 1/2 jest "tytu 1/2 em prawnym"; czy to si´ zgadza ?

    Mam w?tpliwo?ci. Moim zdaniem tytu 1/2 em prawnym jest spó 1/2 dzielcze
    w 1/2 asno?ciowe prawo do lokalu. Przydzia 1/2 to tylko kwitek (wyja?nienie:
    kupi 1/2 em mieszkanie w 1/2 asno?ciowe od poprzednika i spó 1/2 dzielnia nie ma tu
    nic do przydzielania).

    > - "osoba dopisana na przydziale" ma tytu 1/2 prawny; czy to si´
    > zgadza ?

    Moim zdaniem nie. Tytu 1/2 ma posiadacz prawa (w tym przypadku zdaje si´
    ma 1/2 ›eŸstwo).

    > Za 1/2 ó›my odpowied? przecz?c? na ostatnie pytanie.
    > Wtedy jedziemy dalej: czy na podstawie K.C. oraz KRiO dzieci
    > mieszkaj?ce z rodzicami nabywaj? tytu 1/2 u prawnego ?
    >
    > Tu uwaga: odpowied? "nie" na którekolwiek z powy›szych
    > i wyrzuciç bez ›adnych ceregieli.
    > Z dzi? na jutro.

    A niby dlaczego? Czy to, ›e mam obowi?zek alimentacyjny wobec syna, daje
    mu prawo do u›ywania mojego samochodu?

    > IMHO dla dziecka doros 1/2 ego samo "wpisanie na przydziale" stanowi
    > tytu 1/2 prawny i "ochron´ przed wywaleniem": otrzymuj?cy *przydzia 1/2 *
    > nie móg 1/2 sobie zarz?dzaç co i jak, dosta 1/2 go razem z "dobrodzejstwem
    > inwentarza" :) czyli osobami wyszczególnionymi na przydziale.
    >
    > Co nie pasuje w powy›szych zapisach ?

    Jak widaç wy›ej :)
    ma nic do gadania, je?li "g 1/2 ówny lokator" zechce mieszkanie sprzedaç - w
    przeciwieŸstwie do (zazwyczaj) ma 1/2 ›onka.

    --
    pozdrawiam
    Jarek