  • 1. Data: 2005-02-27 10:26:12
    Temat: odliczenia funduszu remontowego
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Rozliczamy się razem z żoną (PIT 37) ale ze względu na bardzo mały dochód
    podatek wyliczyliśmy 0,00zł. Mamy do odliczenia fundusz remontowy którego
    niema od czego odliczyć. Głównym lokatorem jestem ja i jest to mieszkanie
    własnościowe. Teraz pytanie czy fundusz ten może odliczyć syn który z nami
    mieszka i bedzie sie rozliczał. Wim że osoba odliczająca powinna mieć tytuł
    prawny do lokalu a jak wygląda sprawa z synem ?. Może ktoś jest kto spotkał
    się z podobnym problemem i wie jak to rozwiązac. Za wszystkie wskazówki z
    góry bardzo dziekuje.
    Pozdawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2005-02-27 12:23:12
    Temat: Re: odliczenia funduszu remontowego
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Bogdan napisał:

    > Wim że osoba odliczająca powinna mieć tytuł
    > prawny do lokalu a jak wygląda sprawa z synem ?.

    I to jest odpowiedź :(

    spp

  • 3. Data: 2005-02-27 12:28:54
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Bogdan" napisał:

    > Rozliczamy się razem z żoną (PIT 37) ale ze względu na bardzo mały
    dochód
    > podatek wyliczyliśmy 0,00zł.

    Mam podobna sytuację - tzn. rozliczam się sama, ale dochody mam za
    niskie, żeby odliczyć sobie fundusz remotowy. Ale to nic straconego -
    odliczenia są za trzy lata: 2003-2005, więc to, czego nie odliczycie
    sobie w tym roku, możecie jeszcze odliczyć w przyszłym. Byle tylko
    było od czego ;)

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 4. Data: 2005-02-28 07:07:34
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    spotkał
    > się z podobnym problemem i wie jak to rozwiązac. Za wszystkie wskazówki

    Zerknij na przydział.
    Ja w moim (sprzed lat) mam dopisek - w mieszkaniu mają prawo zamieszkiwać
    również .. i tu żona i dzieci.
    To chyb a jest tytuł prawny do lokalu (tak samo jak umowa najmu czy
    użyczenia).

  • 5. Data: 2005-02-28 21:55:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jano wrote:

> [...]
    > również .. i tu żona i dzieci.
    > To chyb a jest tytuł prawny do lokalu (tak samo jak umowa najmu czy

    Niestety nie jest.
    Syn niczego nie odliczy.

  • 6. Data: 2005-03-02 01:17:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Feb 2005, witek wrote:

> [...]
    > + > również .. i tu żona i dzieci.
    > + > To chyb a jest tytuł prawny do lokalu (tak samo jak umowa najmu czy

    Składam wniosek o wyjaśnienie :)
    Stan widzę taki:
    - wymagany jest "tytuł prawny". Cokolwiek.
    - przydział jest "tytułem prawnym"; czy to się zgadza ?
    - "osoba dopisana na przydziale" ma tytuł prawny; czy to się
    zgadza ?
    Załóżmy odpowiedź przeczącą na ostatnie pytanie.
    Wtedy jedziemy dalej: czy na podstawie K.C. oraz KRiO dzieci
    mieszkające z rodzicami nabywają tytułu prawnego ?

    Tu uwaga: odpowiedź "nie" na którekolwiek z powyższych
    pytań oznacza IMO jedno i tylko jedno: że można je wziąć
    i wyrzucić bez żadnych ceregieli.
    Z dziś na jutro.

    IMHO dla dziecka dorosłego samo "wpisanie na przydziale" stanowi
    tytuł prawny i "ochronę przed wywaleniem": otrzymujący *przydział*
    nie mógł sobie zarządzać co i jak, dostał go razem z "dobrodzejstwem
    inwentarza" :) czyli osobami wyszczególnionymi na przydziale.

    Co nie pasuje w powyższych zapisach ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-03-02 19:42:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503020209240.68952@athlon>,

    > Sk 1/2 adam wniosek o wyja?nienie :)
    > Stan widz´ taki:
    > - wymagany jest "tytu 1/2 prawny". Cokolwiek.
    > - przydzia 1/2 jest "tytu 1/2 em prawnym"; czy to si´ zgadza ?

    Mam w?tpliwo?ci. Moim zdaniem tytu 1/2 em prawnym jest spó 1/2 dzielcze
    w 1/2 asno?ciowe prawo do lokalu. Przydzia 1/2 to tylko kwitek (wyja?nienie:
    kupi 1/2 em mieszkanie w 1/2 asno?ciowe od poprzednika i spó 1/2 dzielnia nie ma tu
    nic do przydzielania).

    > - "osoba dopisana na przydziale" ma tytu 1/2 prawny; czy to si´
    > zgadza ?

    Moim zdaniem nie. Tytu 1/2 ma posiadacz prawa (w tym przypadku zdaje si´
    ma 1/2 ›eŸstwo).

    > Za 1/2 ó›my odpowied? przecz?c? na ostatnie pytanie.
    > Wtedy jedziemy dalej: czy na podstawie K.C. oraz KRiO dzieci
    > mieszkaj?ce z rodzicami nabywaj? tytu 1/2 u prawnego ?
    >
    > Tu uwaga: odpowied? "nie" na którekolwiek z powy›szych
    > i wyrzuciç bez ›adnych ceregieli.
    > Z dzi? na jutro.

    A niby dlaczego? Czy to, ›e mam obowi?zek alimentacyjny wobec syna, daje
    mu prawo do u›ywania mojego samochodu?

    > IMHO dla dziecka doros 1/2 ego samo "wpisanie na przydziale" stanowi
    > tytu 1/2 prawny i "ochron´ przed wywaleniem": otrzymuj?cy *przydzia 1/2 *
    > nie móg 1/2 sobie zarz?dzaç co i jak, dosta 1/2 go razem z "dobrodzejstwem
    > inwentarza" :) czyli osobami wyszczególnionymi na przydziale.
    >
    > Co nie pasuje w powy›szych zapisach ?

    Jak widaç wy›ej :)
    ma nic do gadania, je?li "g 1/2 ówny lokator" zechce mieszkanie sprzedaç - w
    przeciwieŸstwie do (zazwyczaj) ma 1/2 ›onka.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2005-03-02 23:05:36
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    > Składam wniosek o wyjaśnienie :)
    > Stan widzę taki:
    > - wymagany jest "tytuł prawny". Cokolwiek.
    > - przydział jest "tytułem prawnym"; czy to się zgadza ?

    Mam wątpliwości. Moim zdaniem tytułem prawnym jest spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu. Przydział to tylko kwitek (wyjaśnienie:
    kupiłem mieszkanie własnościowe od poprzednika i spółdzielnia nie ma tu
    nic do przydzielania).

    > - "osoba dopisana na przydziale" ma tytuł prawny; czy to się
    > zgadza ?

    Moim zdaniem nie. Tytuł ma posiadacz prawa (w tym przypadku zdaje się
    małżeństwo).

> [...]
    >
    > Tu uwaga: odpowiedź "nie" na którekolwiek z powyższych
    > pytań oznacza IMO jedno i tylko jedno: że można je wziąć

    A niby dlaczego? Czy to, że mam obowiązek alimentacyjny wobec syna, daje
    mu prawo do używania mojego samochodu?

> [...]
    > nie mógł sobie zarządzać co i jak, dostał go razem z "dobrodzejstwem
    > inwentarza" :) czyli osobami wyszczególnionymi na przydziale.

    Jak widać wyżej :)
    Może jeszcze to, że syn, choćby pełnoletni i wpisany na przydziale, nie
    ma nic do gadania, jeśli "główny lokator" zechce mieszkanie sprzedać - w
    przeciwieństwie do (zazwyczaj) małżonka.