    From: "gomez" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenie kosztów dojazdu do pracy.
    Date: Fri, 26 Nov 2004 20:38:59 +0100

    ciach

    > mala poprawka: z nowym rokiem mozesz zlozyc oswiadczenie kadrowej , ze
    > miejsce stałego lub czasowego Twojego zamieszkania jest położone poza
    > miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a nie uzyskujesz
    > dodatku za rozłąkę io prosisz u uwzglednieni podwyzszonych kosztow
    > uzyskania przychodow miesiecznie. (poza tym jesli zaklad pracy bedzie za
    > Ciebie rozliczal dochod roczny to tez musisz odpowiednio wczesnie
    > poinformowac o tym kadrowa, zeby naliczyla jak trzeba)

    W związku z tym że mam problemy z doliczeniem się wszystkich biletów,
    postanowiłem skorzystać z ryczałtu, a że zamierzam się sam rozliczać mam
    kolejne pytanie:

    1. jeżeli chcę sie sam rozliczać to muszę/mogę powiadomić kadrową u
    uwzglednienie podwyższonych kosztow uzyskania przychodów w dokumencie PIT-11
    i wtedy w zeznaniu rocznym juz nic nie muszę uzupełniać odnośnie
    poniesionych kosztów dojazdu bo PIT11 bedzie zawierał odpowiednią korektę
    związaną z poniesionymi kosztami na dojazd (czy kadrową muszę powiadomić o
    tym fakcie na poczatku roku czy też mogę to zrobic pod koniec roku)

    lub

    2.nie informuje o niczym kadrowej, otrzymuje z pracy "dziewiczy" PIT11 nie
    skalany odliczeniami za dojazdy i wtedy sam wypełniam w zeznaniu rocznym w
    odpowiednich rubrykach ryczałt za dojazdy czyli 12 x 127,82 zł

    Jeszcze raz dzięki za pomoc i sorki za marudzenie ale temat kosztów dojazdów
    jest dla mnie czym nowym a z uwagi na zbliąjacy sie koniec roku podatkowego
    temat zaczyna być dla mnie dość aktualny.
    Pozdrawiam.