  • 1. Data: 2003-10-24 09:32:45
    Temat: odliczenie okapu?
    Od: "Monika" <m...@W...pl>

    Mam pytanie czy okap / pochłaniacz pary do kuchni można odliczyć w ramach ulgi
    remontowej?
    Monika

  • 2. Data: 2003-10-24 11:08:42
    Temat: Re: odliczenie okapu?
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie czy okap / pochłaniacz pary do kuchni można odliczyć w ramach
    ulgi
    > remontowej?
    > Monika

    IMHO tak o ile jest to związane z instalacją gazową:

    Rozporządzenie MGPiB z 21 grudnia 1996 w sprawie określenia rodzajów
    wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego (Dz.u. nr 156, poz. 788)
    "Załącznik nr 3: WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI W
    ZAKRESIE INSTALACJI GAZOWEJ, URZĄDZEŃ EKSPLOZYMETRYCZNYCH LUB URZĄDZEŃ
    GAZOWYCH
    I.4) ...zainstalowanie urządzeń lub systemów służących poprawie
    bezpieczeństwa użytkowników gazu" [...] podlega odliczeniu.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-10-24 11:19:44
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I.4) ...zainstalowanie urządzeń lub systemów służących poprawie
    > bezpieczeństwa użytkowników gazu" [...] podlega odliczeniu.

    Znalazłem jeszcze jedną rzecz:
    wyrok NSA z 1 lipca 1999 - wydany na korzyść podatniczki, dotyczący zakupu
    okapu kuchennego.
    To co istotne: 'zdaniem organów podatkowych sam zakup pochłaniacza nie jest
    tożsamy z jego zamontowaniem prowadzącym do modernizacji mieszkania. Dopiero
    zaistnienie takich okoliczności prowadzi do spełnienia warunku
    uprawniającego do korzystania z ulgi mieszkaniowej'.
    Jednym słowem: jeżeli okap zamontowałaś to spokojnie go odliczasz.
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2003-10-24 12:00:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ramach

    URZĄDZEŃ

    To co podałeś dotyczy remontu budynków, a nie lokali.
    Dla lokali mieszkalnych nie ma takiego punktu, ale
    jest to trwale umiejscowione urządzenie
    dotyczące instalacji wentylacyjnych lub przewodów wentylacyjnych np.
    (zał nr 2 pkt 2 ppkt 3) lub 6))

    A to pocieszające w kontekście pracy
    okapu w trybie pochłaniacza.
    Podasz jakieś namiary na ten wyrok?

  • 5. Data: 2003-10-24 12:33:07
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    > zakupu
    > nie jest
    > Dopiero

    > A to pocieszające w kontekście pracy
    > okapu w trybie pochłaniacza.
    > Podasz jakieś namiary na ten wyrok?

    sygn. akt SA/Sz 490/98 - w publikacji Inforu 'PIT'y 2002' z dopiskiem 'nie
    publikowany'.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński