  • Data: 2014-03-30 17:06:35
    Temat: Re: odliczenie vat - paliwo po 1 kwietnia
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-30 13:42, Piotr pisze:

    > A ja mam 2 auta dostawcze: blaszany zamknięty 3 miejscowy i 3 miejscowy
    > z otwartą paką, oba są do 3,5t i mój księgowy mówi że aby dalej odliczać
    > 100% VAT od paliwa muszę teraz prowadzić ewidencję przebiegu?
    > Charakter obu aut jest ewidentnie "nie prywatny" i z tego co na razie
    > zrozumiałem to prowadzenie tych ewidencji to dotyczy aut osobowych a nie
    > takich jak moje.
    > Czy się mylę?

    księgowi niewiele wiedzą bo i w US niewiele wiedzą, ja jestem na gorącej
    linii z księgową i razem wyszukujemy podstaw prawnych - z przepisów
    ewidentnie wynika, że ewidencja ma być prowadzona dla aut z większą
    ilością rzędów siedzeń. Na swoje auta masz 3 miesiące na zrobienie
    badania na SKP i wpisanie do DR "wielozadaniowy" lub "Van", nie wiem
    tylko czy trzeba je mimo wszystko zgłosić na druku VAT26 czy nie, jutro
    dopytam.

    Łukasz