    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenie za zakup komputera
    Date: Wed, 05 Mar 2003 09:06:25 +0100

    Andrzej wrote:

    > Mam pytanie z pogranicza niuansów podatkowych
    >
    > Od kilku lat pracuję na pełnym etacie na stanowisku administartora
    > systemów komputerowych i baz danych. Nie prowadzę w żadnej formie
    > działalnosci gospodarczej (z wyjatkiem umow-zleceń dla innej firmy).
    > Kupiłem nowy komputer. Zgodnie z literą prawa (PIT-O) powinienem mieć
    > prawo do odliczenia go od podatku (do wysokości limitu) bo niby jest
    > on zwiazany z bezpośrednio wykonywana pracą. Ale dotarły do mnie
    > informacje, że Urząd Skarbowy żąda przedstawienia zaświadczenia
    > (jakiego??) od pracodawcy. Czy ktoś wie co to za zaświadczenie? I na
> [...]

    Urząd Skarbowy nie ma prawa żądać żadnego zaświadczenia z zakładu pracy
    dityczącego tego komputera. Ma prawo żądać od ciebie uzasadnienia, że
    komputer jest związany z wykonywaną pracą. Więc przygotuj sobie jakieś
    ciekawe i zgodne z prawem historyjki typu: zapoznawanie się z wersjami
    testowymi systemów operacyjnych i oprogramowania, które będzie
    instalowane w pracy. Jeśli chodzi o rodzaj pracy jaką wykonujesz to
    powinno wystarczyć twoje (ewentualnie: pisemne) oświadczenie.