    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenie za zakup komputera
    Date: Wed, 5 Mar 2003 09:03:13 +0100

    "Andrzej" <a...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:b44aab$b68$1@news.onet.pl...
    > Mam pytanie z pogranicza niuansów podatkowych
    >
    > Od kilku lat pracuję na pełnym etacie na stanowisku administartora
    systemów
    > komputerowych i baz danych. Nie prowadzę w żadnej formie działalnosci
    > gospodarczej (z wyjatkiem umow-zleceń dla innej firmy). Kupiłem nowy
    > komputer. Zgodnie z literą prawa (PIT-O) powinienem mieć prawo do
    odliczenia
    > go od podatku (do wysokości limitu) bo niby jest on zwiazany z
    bezpośrednio
    > wykonywana pracą. Ale dotarły do mnie informacje, że Urząd Skarbowy żąda
> [...]

    Niech oni się wypchają z takimi zaświadczeniami.
    Odliczaj komputer.
    Czy odliczyłeś go słusznie, czy nie zadecyduje urzędnik dopiero w trakcie
    kontroli, gdyby na ciebie trafiło. I tylko on decyduje czy zrobiłeś to
    zgodnie z prawem, czy nie. pewnie, że jest mu łatwiej jak będziesz musiał
    przynieść od szefa karteczkę, ale to jest spychologia.
    Napisz mu oświadczenie, że używasz komputera do celów zgodnych z pracą (to
    też tylko w trakcie kontroli, teraz składasz sam pit-o), a nie zaświdczenie,
    ma taką samą moc prawną, a ja US będzie chciał sprawdzić, czy nie złożyłeś
    oświadczenia niezgodnego z prawdą, to niech się sam zwróci do szefa z
    zapytaniem o twój zakres obowiązków, a nie każe to robić za siebie

    To nie jest tak, że na tym komputerze masz świadczyć pracę, bo wówczas to
    pracodawca musiałby ci kupić komputer. Ma on poprostu być używany do celów
    związanych z pracą, wystarczy, że łączysz się zdalnie z serwerem w pracy,
    albo, że uczysz się na tym komputerze do egzaminów itp itd.
    W twoim przypadku to bym się wogóle nie przejmował, bo sprawa jest czysta.
    Wątpliwości mogą być w przypadkach np. czy kierowca może odliczyć komputer,
    który używa do robienia sprawozdań z trasy, bo szef ręcznych nie przyjmuje.