  • 1. Data: 2013-06-03 01:07:57
    Temat: odnosnie nieszczesnego art 24d - wapro/kaper
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    nie do konca rozumiem jaki jest ogolny sens tego artykulu ale w skrocie,
    czy jezeli ja swoim kontrahentom (termin platnosci krotszy niz 30 dni
    lub gotowka) place zawsze w terminie, to w ogole mam sobie darowac
    rozpatrywanie ksiegowania w oparciu o ten art ?

    uzywam kpir wapro (wf-kaper win/biznes) i jest tam opcja wylaczenia
    monitorowania zapisow pod katem art 24d, czy w powyższych
    okolicznościach moge ją spokojnie wylaczyc i deklaracje (rozliczenie
    pit5L i vat) beda mi sie generowaly prawidlowo ??

    na probe uruchomilem ten automat (z palca, monitorowanie od 1 maja) i po
    zaksięgowaniu wszystkich dokumentów z maja program mi wyrzuca na koniec,
    ze cos mam wyksiegowywac - z czego to wynika i skad sie biora kwoty tam
    umieszczone ? bo tam gdzie faktury mam zaksiegowane w koszty zostaly one
    juz rozliczone w tym samym miesiacu (opcja rozlicz powoduje
    wygenerowanie dokumentu w rejestrze 'dokumenty finansowe' + odpowiedni
    rekord w 'zapisy-rozliczenia') albo zaznaczylem opcje nie podlega
    rozliczeniu, to z jakiej beczki cos mam wyksiegowywac (wg. kapera) ?
    - nie lapie tego w ogole...

  • 2. Data: 2013-06-03 08:43:50
    Temat: Re: odnosnie nieszczesnego art 24d - wapro/kaper
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 03-06-2013 01:07, news pisze:
> [...]
    > lub gotowka) place zawsze w terminie, to w ogole mam sobie darowac
    > rozpatrywanie ksiegowania w oparciu o ten art ?

    Jezel jest tak jak mowisz, to mnoze rzeczywiscie taka kontrola nie jest
    potrzebna.

> [...]
    > okolicznościach moge ją spokojnie wylaczyc i deklaracje (rozliczenie
    > pit5L i vat) beda mi sie generowaly prawidlowo ??

    Powinno.

> [...]
    > rekord w 'zapisy-rozliczenia') albo zaznaczylem opcje nie podlega
    > rozliczeniu, to z jakiej beczki cos mam wyksiegowywac (wg. kapera) ?

    Jezeli wszystko jest rozliczone tak jak napisales na poczatku, to nie
    powinno nic do korekty wyskoczyc. Program na pewno pokazuje (gdzies) co
    sie sklada na kwote korekty (jakie faktury).

    --
    Adam

  • 3. Data: 2013-06-03 14:47:34
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-06-03 01:07, news pisze:
    > - nie lapie tego w ogole...

    no wiec zaglebilem sie w temat, moze komus sie przyda, wlaczenie opcji
    monitorowania np. od maja nie oznacza zaprzestania monitorowania
    zaleglych lub nierozliczonych kosztow z poprzednich miesiecy. trzeba je
    po prostu rozliczyc (wstecznie) zgodnie ze stanem faktycznym.