    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: odnosnie nieszczesnego art 24d - wapro/kaper
    Date: Mon, 03 Jun 2013 01:07:57 +0200

    nie do konca rozumiem jaki jest ogolny sens tego artykulu ale w skrocie,
    czy jezeli ja swoim kontrahentom (termin platnosci krotszy niz 30 dni
    lub gotowka) place zawsze w terminie, to w ogole mam sobie darowac
    rozpatrywanie ksiegowania w oparciu o ten art ?

    uzywam kpir wapro (wf-kaper win/biznes) i jest tam opcja wylaczenia
    monitorowania zapisow pod katem art 24d, czy w powyższych
    okolicznościach moge ją spokojnie wylaczyc i deklaracje (rozliczenie
    pit5L i vat) beda mi sie generowaly prawidlowo ??

    na probe uruchomilem ten automat (z palca, monitorowanie od 1 maja) i po
    zaksięgowaniu wszystkich dokumentów z maja program mi wyrzuca na koniec,
    ze cos mam wyksiegowywac - z czego to wynika i skad sie biora kwoty tam
    umieszczone ? bo tam gdzie faktury mam zaksiegowane w koszty zostaly one
    juz rozliczone w tym samym miesiacu (opcja rozlicz powoduje
    wygenerowanie dokumentu w rejestrze 'dokumenty finansowe' + odpowiedni
    rekord w 'zapisy-rozliczenia') albo zaznaczylem opcje nie podlega
    rozliczeniu, to z jakiej beczki cos mam wyksiegowywac (wg. kapera) ?
    - nie lapie tego w ogole...