    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 8 Mar 2011 09:33:33 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odrzucenie spadku, którego nie ma

    On Mon, 7 Mar 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]

    Przepis nie stanowi o "dowiedzeniu się o spadku", lecz o "dowiedzeniu
    się o tytule swego powołania".
    Na mój rozum, jeśli ktoś zostaje spadkobiercą w wyniku odrzucenia spadku
    przez inną osobę, to "tytuł powołania" powstaje dopiero wskutek
    złożenia tego oświadczenia.
    Mylę się?

    > Nie musi zrzekać się - może "przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza".

    Hm... a to zmienia problem poruszony w pytaniu?
    (bo tym problemem jest uprzednie wyrażenie zrzeczenia spadku, ale
    nie w umowie z potencjalnym spadkodawcą lecz przed sądem lub
    urzędnikiem: "na wypadek jakbym został spadkobiercą spadek
    odrzucam" - a nie widzę takiej możliwości).

    pzdr, Gotfryd