    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odsetki
    Date: Wed, 29 May 2002 10:07:41 +0200

    Janusz wrote:

    > Witam
    >
    > Pewnie się powtarzam, ale nie znalazłem nigdzie więc pytam.
    > Jak policzyć odsetki od kwoty x (x - podatek od osób fizycznych)

    To się tez nadaje do FAQ, ale niech tam, powtórze.
    Odsetki liczymy w nastepujący sposób:

    (kwota zaległości x liczba dnia zaległości x stawka odsetek*)/365

    *odsetki w formie ułamaka dziesiętnego, np. 25% = 0,25

    To jest wzorek zalecany przez ministra finansów.

    Wyliczone ta metodą odsetki zaokrąglasz do pełnych dziesiątek gorszy.
    Liczbe dni liczych od dnia następnego po ustawowym teminie płatności do dnia
    faktycznej zapłaty włącznie.
    Jeżeli w miedzyczasie zmieniły sie stopy odsetkowe, musisz dla czasu
    obowiązywania kazdej stopu wyliczyć odsetki osobno i zsumować.
    Np. przez 90 dni obowązywała stopa 27% - liczysz odsetki dla 90dni. Potem
    się zmieniła na 25% - patrzysz ile dnia zaległości "wpada" w stopę 25% i
    liczysz odsteki dla tych dni, itp, itd. Wyniki dodajesz, zaokrągalsz i
    zrobione.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk