  • 1. Data: 2004-12-08 19:39:57
    Temat: odsetki od kredytu hipot. - podatek
    Od: "bart" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam kilka niejasnosci w sprawie mozliwosci odliczenia odsetek od kredytu
    hipotecznego od podatku. Mam nadzieje, ze ktos mi pomoze.

    Spoldzielnia mieszkaniowa wybudowala mi domek jednorodzinny (szeregowka) mam
    zaciagniety kredyt hipoteczny na budowe tej nieruchomosci.
    Kobieta z US sprawdzala mi umowy i pozwolenia budowy itp mowi ze inwestycja
    ta kwalifikuje sie pod mozliwosc odliczania podatku od odsetek.
    Natomiast nie umie mi powiedziec czy w przyszlym roku bedzie obowiazywac ta
    ustawa moze ktos cos wie juz cos na ten temat?

    Jezeli taka ustawa bedzie obowiazywac, zastanawiam wiem czy umowe notarialna
    podpisac jeszcze w tym roku czy czekac do przyszlego.

    Poinformowano mnie takze w US ze odsetki moge zaliczac przez okres tylko 2
    lat (nie wiem dlaczego, przegladalem ustawe i nigdzie takiego zastrzezenia
    nie znalazlem)

    Na moj rozum lepszym rozwiazaniem dla mnie bedzie podpisanie umowy
    notarialnej na przejecie w przyszlym roku (2005) poniewaz w latach 2005 i
    2006 zaplace wiecej odsetek niz w roku 2004 i 2005 - wiec analogicznie
    wiecej podatku odlicze.

    Prosze o wyjasnienie tego aspektu lub podanie linkow gdzie moge poczytac na
    ten temat.

    jeszcze jedno pytanko:

    jest mieszkanko 1 (moja wlasnosc)
    mieszkanko 2 (kupuje je)
    Czy bede musial placic podatek od sprzedazy mieszkania 1 (mam krocej niz 5
    lat)jezeli umowa sprzedazy tego mieszkania bedzie pozniej o 2 tygodnie od
    przejecia notarialnego mieszkanka 2 czyli w efekcie bede posiadal 2
    mieszkania przez 2 tygodnie. (WAZNE umowa przedwstepna (notarialna) na
    sprzedaz mieszkanka 1 jest wczesniej od umowy notarialnej kupna mieszkanka
    2)

    Dziekuje
    Bartek

  • 2. Data: 2004-12-09 16:47:50
    Temat: Re: odsetki od kredytu hipot. - podatek
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    bart wrote:

    > Witam

    1. odsetki od kredytu mozna odliczac od dochodu a nie od podatku
    2. odsetki mozna odliczac przez caly okres trwania umowy kredytowej, ale
    pierwszy raz mozesz odliczyc dopiero za rok w ktorym podpisales akt
    notarialny i odliczasz wtedy tez wszystkie wczesniej zaplacone odsetki.
    tj. odsetki zaplacone od poczatku splacania kredytu do momentu
    zakonczenia roku podatkowego za ktory skladasz deklaracje)
    3. o ile mi wiadomo prawo nie dziala wstecz i praw nabytych sie nie
    odbiera, tak wiec na moj gust bedziesz mogl odliczac odsetki caly czas
    gdy bedziesz je placil (a na przyszły rok to napewno mamy juz ustalone
    zasady podatku dochodowego od osób fizycznych i nic w tej kwestii sie
    nie zmienia)
    Bogna

  • 3. Data: 2004-12-10 15:10:52
    Od: "bart" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedziesz je placil (a na przyszły rok to napewno mamy juz ustalone zasady
    > podatku dochodowego od osób fizycznych i nic w tej kwestii sie nie

    jest Pani pewna iz ulga ta nie trwa tylko 2 lata tzn rok 2004 i 2005
    podobniej jak inne ulgi remontowa itp.

    Dziekuje bardzo za odpowiedz

    Bartek

  • 4. Data: 2004-12-10 23:39:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004, bart wrote:
    [...]
    >+ jest Pani pewna iz ulga ta nie trwa tylko 2 lata tzn rok 2004 i 2005
    >+ podobniej jak inne ulgi remontowa itp.

    ...zauważę na boczku że to ile ulga *trwa* to jedno, a okres przez
    który można odliczać jej skutki - to drugie ! I może być bez związku
    z pierwszym... :)
    Zeznaję że *nie wiem* czy ulga remontowa ma właściwość "przenoszenia
    się na później" - na pewno "duza ulga budowlana" ją miała...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)