  • Data: 2008-03-24 20:31:40
    Temat: Re: odsetki z rachunku bankowego
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fs8qip$os3$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >A wiec uzupełniam. Mam DG a konto to zwykłe Eurokonto Plus w Pekao SA.
    >Konto wykorzystuje i w ramach DG i prywatnie.

    Co to znaczy "wykorzystuje je w ramach DG"?
    Jesli tylko do placenia ZUS-u i podatkow, to ok. Jest to zwykle konto
    osobiste i podatek jest automatycznie pobierany ryczaltowo, czyli nigdzie go
    nei wykazujesz.
    Jesli jednak przyjmujesz na to konto takze wplaty od kontrahentow, to
    wowczas placisz podatek podwojnie - oprocz tego, ze bank nalicza i pobiera
    podatek, to Ty musisz odsetki uwzglednic w ksiedze przychodow i rozchodow
    (kolumna 8) i normalnie rozliczyc go lacznie z przychodami z dzialalnosci.
    Tak samo, jak np., przychody z wyprzedazy wyposazenia, itp. Rozliczenie
    roczne to troche zbyt pozno na rozliczenie odsetek z rachunku uzywanego do
    celow DG - ale, jako, ze sprawy sa pewnie groszowe a deklaracji sie teraz
    nie sklada, to po prostu zaksieguj odsetki w KPiR i zloz PIT-36 ze stosownie
    obliczonym przychodem.

    Pozdrawiam
    SDD