  • 1. Data: 2003-01-04 00:06:22
    Temat: odsetki za nie zaplacona fakture - PILNE
    Od: "michal" <g...@i...pl>

    Mam takie pytanie. Od ponad 3 miesiecy jednen z urzedow gminy jest mi dluzny
    pieniazki za nie zaplacona fakture. W zwiazku z tym ze nie zalezy mi na
    takiej wspolpracy - chcialbym jak najszybciej oddzyskac pieniazki z
    oczywiscie jakims procentem. Kwota jest mala - ale zawsze cos niecale 600
    zl. Jak nalezy zaliczac odzetki karne? Od kiedy moge je zaczac naliczac? Jak
    poinformowac urzad o tym ze takie odsetki sa naliczane.. Ogolnie rzecz
    ujmujac jak im dopiec aby naleznosc do mnie wrocila i zostalo jeszcze troche
    na chleb! Dzieki i pozdrawiam

    MIchal

  • 2. Data: 2003-01-04 03:10:27
    Temat: Re: odsetki za nie zaplacona fakture - PILNE
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    michal wrote:
    Jak nalezy zaliczac odzetki karne? Od kiedy moge je zaczac naliczac?
    Nialicza się od następnego dnia po upływie terminu płatności do dnia
    wpłaty włącznie. Wysokość jest określona ministrem i od lipca wynosi 16%
    w skali roku.

    > Jak poinformowac urzad o tym ze takie odsetki sa naliczane...
    Przy okazji wysyłanych wezwań do zapłaty można podawać bieżącą kwotę
    naliczonych odsetek i upominać się o należność główną "wraz z odsetkami
    za zwłokę w ustawowej wysokości".

    > Ogolnie rzecz
    > ujmujac jak im dopiec
    Wezwanie, wezwanie ostateczne (przedprocesowe), Sąd Gospodarczy (kwota
    niewielka więc sprawa w trybie uproszczonym, wniosek na formularzu,
    niewielkie opłaty.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-01-05 17:02:31
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:3E1650A3.6060608@md.in.tarnow.pl,
    niejaki(a): maup z adresu <k...@m...in.tarnow.pl> napisał(a):
> [...]
    > naliczonych odsetek i upominać się o należność główną "wraz z
    > odsetkami za zwłokę w ustawowej wysokości".

    napisać możesz a oni mogą to "olać" niestety

    > Wezwanie, wezwanie ostateczne (przedprocesowe), Sąd Gospodarczy (kwota
    > niewielka więc sprawa w trybie uproszczonym, wniosek na formularzu,
    > niewielkie opłaty.

    za 600 zł to możesz jedynie straszyć oddaniem sprawy do firmy windykacyjnej
    lub prosto do sądu , ale przy takiej kwocie to chyba nieopłacalne

    Niestety mamy chore prawo, co chroni naciągaczy i oszustów, wiem co mówie bo
    sam rok staram się odzyskać peredziesiąt tysięcy i końca sprawy nie widać.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2003-01-06 19:26:13
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Michał M. wrote:
    > za 600 zł to możesz jedynie straszyć oddaniem sprawy do firmy windykacyjnej
    > lub prosto do sądu , ale przy takiej kwocie to chyba nieopłacalne
    A niby dlaczego???? 600 złotych to np. koszt paliwa na tydzień. Dlaczego
    masz jakemuś sk***lowi fi\undować np. weekend we dwoje z balangą?! Koszt
    takiej sprawy sądowej w postępowaniu uproszczonym to ~50-60 zł (juz z
    klauzulą wykonalności), jak gnojek będzie składał zażalenie to jeszcze
    dopłaci (a i tak raczej przegra - co najwyżej się chilę jeszcze pohuśta
    a odsetki cykają). Jak jeszcze wiesz np. coś o posiadanym przezeń
    majątku możesz żądać ustanowienia zabezpieczenia.

    > Niestety mamy chore prawo, co chroni naciągaczy i oszustów, wiem co mówie bo
    > sam rok staram się odzyskać peredziesiąt tysięcy i końca sprawy nie widać.
    W pewnej mierze sami jesteśmy winni. Zapłacił z dwumiesięcznym
    opóźnieniem - ale dobrze że w ogóle zapłacił. Nota odsetkowa??? Panie -
    coś pan - a kto to w ogóle wystawia? Na pana miejsce będzie siedmiu
    innych itd.

  • 5. Data: 2003-01-06 19:28:53
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Michał M. <m...@t...pl> wrote:
    > Niestety mamy chore prawo, co chroni naciągaczy i oszustów, wiem co
    > mówie bo sam rok staram się odzyskać peredziesiąt tysięcy i końca
    > sprawy nie widać.

    Mam to samo i najgorsze że oprócz końca to jeszcze kasy można nie
    zobaczyć,czego Tobie ani innym nie życzę.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 6. Data: 2003-01-06 20:49:27
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości
    > Koszt
    > takiej sprawy sądowej w postępowaniu uproszczonym to ~50-60 zł (juz z
    > klauzulą wykonalności),

    Gdzie jest tak tanio?????
    Moje postępowania sadowe wobec dłużników zaczynają od kosztu rzędu 3000 zł, a
    pewności zwrotu forsy brak:-(((

  • 7. Data: 2003-01-06 23:17:41
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    berdycz wrote:

    > Gdzie jest tak tanio?????
    > Moje postępowania sadowe wobec dłużników zaczynają od kosztu rzędu 3000 zł, a
    pewności zwrotu forsy brak:-(((
    To zależy o jakie kwoty walczysz. W upr. postepowaniu składasz
    formularz. Formularz do pobrania w internecie a wypełnic go potrafi
    nawet taki głąb jak maup. Koszty sądowe przy takiej wysokości kwoty
    roszczenia (~600 zł) nie będą większe.
    Oczywiście jakbyś chciał gościa szczuć radcą prawnym i szukac zastepstwa
    [procesowego to zaczyna sie inna bajka, ale po co?