  • 1. Data: 2003-01-03 20:55:24
    Temat: ZUS uwaga zmiana
    Od: "Roman" <t...@p...fm>

    Składka na ubezpieczenie zdrowotne od 1 stycznia 2003 r. wynosi 8% podstawy
    wymiaru. http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

    Minimalna podstawa wymiaru i wysokość

  • 2. Data: 2003-01-04 03:29:17
    Temat: Re: ZUS uwaga zmiana
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Składka na ubezpieczenie zdrowotne od 1 stycznia 2003 r. wynosi 8%
    podstawy
    > wymiaru. http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

    Wielokrotnie na tej grupie uswiadamiano mi, ze zycie podatnika
    nie jest tak proste jak sie moze CHWILAMI wydawac.

    Jedna z takich CHWIL jest wejscie na strone ZUZ-u i zobaczenie,
    ze skaldek za grudzien nie musze w pocie czoła obliczac,
    tylko mam je podane na tacy:

    W grudniu 2002 r. składka na ubezpieczenia społeczne nie może być niższa
    niż:
    245,46 zł (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
    163,47 zł (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
    30,81 zł (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe
    20,37 zł (tj. 1,62%) na ubezpieczenie wypadkowe
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne nie może być niższa niż:
    97,46 zł (tj. 7,75%)
    Składka na Fundusz Pracy w grudniu 2002 r. nie może być niższa niż:
    30,81 zł (tj. 2,45%)

    Pytanie:
    czy to są kwoty, ktore wpisuję w odpowiednie rubryki na DRA,
    czy tej znow mi uswiadomicie, ze zycie podatnika jest bardziej
    skomplikowane?
    Oczywiscie mam na mysli 1-os DG, skladki za siebie, najmniejsze jak mozna.

    Przede wszystkim nie wiem czy okreslenie "w grudniu 2002 r" oznacza
    tu skladki za grudzien (placone w styczniu), czy stare, nieaktualne juz
    stawki placone w grudniu. No bo jak widac przy zdrowotnym widnieje
    7,75%, a na samej gorze tej strony piszą, że 8%. To w koncu od kiedy
    sie placi 8%?

    DZIEKI!

    Latet

  • 3. Data: 2003-01-04 08:49:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > czy to są kwoty, ktore wpisuję w odpowiednie rubryki na DRA,
    > czy tej znow mi uswiadomicie, ze zycie podatnika jest bardziej

    Żeby wypełnić DRA musisz jeszcze wiedzieć
    w jakiej części kto finansuje daną składkę

    > Przede wszystkim nie wiem czy okreslenie "w grudniu 2002 r" oznacza
    > tu skladki za grudzien (placone w styczniu),

    Tak.

    czy stare, nieaktualne juz
    > stawki placone w grudniu. No bo jak widac przy zdrowotnym widnieje
    > 7,75%, a na samej gorze tej strony piszą, że 8%. To w koncu od kiedy
    > sie placi 8%?

    Od 01.01.2003 czyli pierwszy raz 8%
    zapłacisz za styczeń (czyli w lutym)

  • 4. Data: 2003-01-04 10:11:50
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Jest bardziej skomplikowane.
    > Żeby wypełnić DRA musisz jeszcze wiedzieć
    > w jakiej części kto finansuje daną składkę

    Chodzilo mi o "czysty" przypadek 1-os DG, gdzie sam sobie
    finansuje wszystkie skladki, sobie, tylko sobie i po najnizszych mozliwych.

    Dzieki,

    latet

  • 5. Data: 2003-01-04 12:03:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Chodzilo mi o "czysty" przypadek 1-os DG, gdzie sam sobie
    > finansuje wszystkie skladki, sobie, tylko sobie i po najnizszych
> [...]

    "Czysty" przypadek tez jest "prąbany",
    bo część finansujesz
    jako płatnik, a część jako ubezpieczony.
    I tak płacisz całość, ale na DRA jest rozbite.

  • 6. Data: 2003-01-04 13:11:53
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > "Czysty" przypadek tez jest "prąbany",
    > bo część finansujesz
    > jako płatnik, a część jako ubezpieczony.
    > I tak płacisz całość, ale na DRA jest rozbite.

    No wiem, ze jest rozbite, bo raz juz skutecznie DRA wypelnilem :-)
    Pytanie brzmi, czy w "czystym" przypadku, za grudzien placimy:

    245,46 zł (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
    163,47 zł (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
    30,81 zł (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe
    20,37 zł (tj. 1,62%) na ubezpieczenie wypadkowe
    +
    97,46 zł (tj. 7,75%) na ubezpieczenie zdrowotne
    +
    30,81 zł (tj. 2,45%) na FP

    Razem 3 przelewy:
    460,11 + 97,46 + 30,81.

    Czy to jest OK?

    Dzieki,

    latet

  • 7. Data: 2003-01-04 13:53:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Razem 3 przelewy:
    > 460,11 + 97,46 + 30,81.
    >
    > Czy to jest OK?

    OK

  • 8. Data: 2003-01-04 16:45:24
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > OK

    D.Z.I.E.K.I. !.!.!. :-)

    latet

  • 9. Data: 2003-01-04 23:07:35
    Od: "Roman" <t...@p...fm>

    Żeby już było wszystko jasne to w lutym zapłacisz za styczeń
    Razem 3 przelewy:
    Razem 591,52

  • 10. Data: 2003-01-05 09:42:35
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Żeby już było wszystko jasne to w lutym zapłacisz za styczeń
    > Razem 3 przelewy:
    > Razem 591,52

    No, widze, ze grupa jest dla mnie laskawa, dostaje odpowiedzi
    na pytania, ktore dopiero mialem zadac za miesiąc :-)

    Wielkie dzieki!

    Latet