    From: "Michał M." <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odsetki za nie zaplacona fakture - PILNE
    Date: Sun, 5 Jan 2003 18:02:31 +0100

    W artykule news:3E1650A3.6060608@md.in.tarnow.pl,
    niejaki(a): maup z adresu <k...@m...in.tarnow.pl> napisał(a):
    > michal wrote:
    > Jak nalezy zaliczac odzetki karne? Od kiedy moge je zaczac naliczac?
    > Nialicza się od następnego dnia po upływie terminu płatności do dnia
    > wpłaty włącznie. Wysokość jest określona ministrem i od lipca wynosi
    > 16% w skali roku.

    > Przy okazji wysyłanych wezwań do zapłaty można podawać bieżącą kwotę
    > naliczonych odsetek i upominać się o należność główną "wraz z
    > odsetkami za zwłokę w ustawowej wysokości".

    napisać możesz a oni mogą to "olać" niestety

    > Wezwanie, wezwanie ostateczne (przedprocesowe), Sąd Gospodarczy (kwota
    > niewielka więc sprawa w trybie uproszczonym, wniosek na formularzu,
    > niewielkie opłaty.

    za 600 zł to możesz jedynie straszyć oddaniem sprawy do firmy windykacyjnej
    lub prosto do sądu , ale przy takiej kwocie to chyba nieopłacalne

    Niestety mamy chore prawo, co chroni naciągaczy i oszustów, wiem co mówie bo
    sam rok staram się odzyskać peredziesiąt tysięcy i końca sprawy nie widać.

    Pozdrawiam Michał