    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odszkodowanie z PZU
    Date: Wed, 4 Dec 2002 00:42:14 +0100

    On Tue, 3 Dec 2002, Kinga wrote:

    >+ Witam
    >+ W zeszlym miesiacu otrzymalam odszkodowanie z PZU z OC kierowcy, ktory
    >+ spowodowal wypadek. Nie wiem czy to odszkodowanie jest opodatkowane,

    AFAIK to *jakaś* logika w podatkach jest ;) - z grubsza i *na ogół*
    podatek płaci się wtedy, jesli jest odszkodowaniem za przychód który
    *byłby* opodatkowany (np. za niesłuszne zwolnienie z pracy).
    Jeśli jest to zwrot straty która pochodzi ze środków które *były*
    już opodatkowane - odszkodowanie już nie powinno.
    Mogę się mylić - ale jestem przekonany że nie. Odzywam się
    głównie dlatego że reszta pewnie już śpi ;) (zaraz mnie skrzyczą
    to się dowiemy czy się mylę :))

    Pozdrowienia, Gotfryd