  • 1. Data: 2003-02-09 16:16:13
    Temat: odszkodowanie z PZU za wypadek samochodowy
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    I mam pytanie. Czy wypłacone przez ubezpieczyciela odszkodowanie za stłuszkę
    mam jakoś wprowadzić do dochodów firmy?
    Mam samochód jako środek trwały. I to za niego ma być wypłata.
    I druga sprawa, czy naprawę mogę wliczyć w koszty działalności?
    Jakby to było potrzebne do rozpatrzenia to: prowadzę jednoosobową DG na KPiR
    i jestem VAT-owcem.
    Auto jest jako ŚT i co miesiąc umarzane.
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-02-09 17:35:00
    Temat: Re: odszkodowanie z PZU za wypadek samochodowy
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > I mam pytanie. Czy wypłacone przez ubezpieczyciela odszkodowanie za
    > stłuszkę mam jakoś wprowadzić do dochodów firmy?

    Za naprawę dostaniesz fakturę z której VAT możesz odliczyć,a kwotę netto w
    KUP.Ubezpieczyciel zwróci Ci odszkodowanie netto,i kwotę tę księgujesz jako
    przychód pozostały (kol.8)
    I to wszystko.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-02-09 18:03:18
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Za naprawę dostaniesz fakturę z której VAT możesz odliczyć,a kwotę netto w
    > KUP.Ubezpieczyciel zwróci Ci odszkodowanie netto,i kwotę tę księgujesz
> [...]
    Tylko u mnie sytuacja ma być odwrotna. Tzn najpierw mam dostać pieniądze na
    podstawie wyceny rzeczoznawcy, a później mam sobie naprawić samochód. Czy to
    nie zmieni sposobu księgowania?
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-02-09 18:24:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Tylko u mnie sytuacja ma być odwrotna. Tzn najpierw mam dostać pieniądze
    > na podstawie wyceny rzeczoznawcy, a później mam sobie naprawić samochód.
    > Czy to nie zmieni sposobu księgowania?

    No jasne ze zmieni.Kolejność i daty zapisów ulegną zmianie.

  • 5. Data: 2003-02-09 18:26:48
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > No jasne ze zmieni.Kolejność i daty zapisów ulegną zmianie.
    >
    > --
    > Jacek
    Dzięki. A miałem zamiar tego wogóle nie księgować. Ani dochodu ani wydatku.
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-09 18:33:19
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Dzięki. A miałem zamiar tego wogóle nie księgować. Ani dochodu ani
    > wydatku.
    A co Ci szkodzi? Księgujesz=śpisz spokojniej.No i VAT masz do odzysku.

  • 7. Data: 2003-02-12 00:54:53
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b25utt$ipn$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): pawel J z adresu <p...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Jakby to było potrzebne do rozpatrzenia to: prowadzę jednoosobową DG
    > na KPiR i jestem VAT-owcem.
    > Auto jest jako ŚT i co miesiąc umarzane.

    miałem to całkiem niedawno i z tego co pamiętam to wypłata od
    obezpieczyciela zaliczona została jako przychód a wydatki poniesione na
    zakup części i naprawę jako koszty

    Pozdrawiam Michał