    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ograniczenie do 20tys euro i co dalej
    Date: Wed, 26 Jul 2006 20:38:17 +0200

    Użytkownik \n napisał:

    > Tak, nie. Co to znaczy "włożyć w odpisy"? Zaksięgować w PKPiR? Tak.
    > Zaksięgować w KH? Nie. Wpisać w ewidencji środków trwałych? Nie.
    > Powiększyć zysk ze sprzedaży środka trwałego? Nie

    a co przy sprzedaży tego smaochodu??jakoś mnie natchnęło przy tej
    odpowiedzi.

    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    -wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone
    o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1,
    są jednak kosztem uzyskania przychodów przy określaniu dochodu z
    odpłatnego zbycia rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d),
    oraz gdy odpłatne zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalności
    gospodarczej, a także w przypadku odpłatnego zbycia składników majątku
    związanych z działalnością gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2
    pkt 1, bez względu na czas ich poniesienia,

    4) odpisów z tytułu zużycia samochodu osobowego, dokonywanych według
    zasad określonych w art. 22a-22o, w części ustalonej od wartości
    samochodu przewyższającej równowartość 20 000 EURO przeliczonej na złote
    według kursu średniego EURO ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z
    dnia przekazania samochodu do używania,

    na zdrowy rozum, kosztem uzyskania powinna byc cała nie zamortyzaowana
    częśc, bez względu na to, jak pozostaje to do tych 20 tysięcy. Jak dla
    mnie, to i ta część nie stanowiąca kup wcześniej przy sprzedaży powinna
    się stać kup
    ale siedzę i czytam te przepisy i wychodzi mi na dwoje babka wróżyła....
    skoro sprzedaję coś, jest przychodem, więc koszty powinny być - ale jest
    przepis , że nie stanowią powyżej 20 tys
    ale może się okazać, że coś całkowicie zamortyzowane będzie sprzedawane
    za sumę dużo wyższą niż wartość całej amortyzacji podatkowej

    wszystko jest trudne nim stanie sie proste.......poza naszymi ustawami;>