  • 1. Data: 2006-06-20 07:45:22
    Temat: okulary korekcyjne - koszt?
    Od: "sd" <s...@s...pl>

    prowadze 1os DG ksiega + VAT
    pracuje codziennie przy komputerze
    chce sobie kupic nowe okulary korekcyjne
    czy moge takie okulary kupic na fakture i wrzucic netto w koszty a vat
    odliczyc?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-20 07:57:41
    Temat: Re: okulary korekcyjne - koszt?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie przesadzaj. Dojdzie do tego, że odliczać zaczniemy ubranie (bo jak
    pracować na golasa), fryzjera, jedzenie itp itd
    Jacek

  • 3. Data: 2006-06-20 08:01:00
    Od: "sd" <s...@s...pl>

    > Nie przesadzaj. Dojdzie do tego, że odliczać zaczniemy ubranie (bo jak
    > pracować na golasa), fryzjera, jedzenie itp itd

    no takie czasy - okulary kosztuja ok 600zl wiec warto sprobowac
    no coz :( nie da sie to trudno
    dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-20 08:14:51
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    sd napisał(a):
> [...]
    > chce sobie kupic nowe okulary korekcyjne
    > czy moge takie okulary kupic na fakture i wrzucic netto w koszty a vat

    Jezeli komputer jest w ewidencji a w opisie okularow jest napisane iz
    sluza do pracy przy komputerze, to jak najbardzie - ja tak to rozummuje.

  • 5. Data: 2006-06-20 08:18:29
    Od: "sd" <s...@s...pl>

    > Jezeli komputer jest w ewidencji a w opisie okularow jest napisane iz
    > sluza do pracy przy komputerze, to jak najbardzie - ja tak to rozummuje.

    komputer jest w EST
    czyli na fakturze powinno byc napisane: "okulary do pracy przy komputerze" ?

  • 6. Data: 2006-06-20 08:41:01
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    sd napisał(a):

    > komputer jest w EST
    > czyli na fakturze powinno byc napisane: "okulary do pracy przy komputerze" ?

    Dokłądnie nie powiem, wiem, że znajomy kupywał okulary z przeznaczeniem
    do pracy przy komputerze i tak zostały ujęte, na fakturze nie było nic o
    tym, sama nazwa, model.

  • 7. Data: 2006-06-20 08:58:33
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    Jacek napisał(a):
    > Nie przesadzaj. Dojdzie do tego, że odliczać zaczniemy ubranie (bo jak
    > pracować na golasa), fryzjera, jedzenie itp itd
    > Jacek

    nie widzę przesady,
    lekko przeginając, jak śpię to też pracuję...

    skoro młotek jest narzędziem,
    to i okulary mogą nim być.

    ale to w naszych głowach musi się zmienić...

    --
    regent...
    (...)

  • 8. Data: 2006-06-20 11:43:59
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    ok.
    pod warunkiem, że będą używane TYLKO do pracy przy komputerze.
    Nasza księgowa miała takie okulary ale używała ich do wszystkiego i pech
    chciał, że nie uznano ich jako KUP. Stąd moja wypowiedź na nie.
    Jacek

  • 9. Data: 2006-06-20 15:00:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jun 2006, sd wrote:

    > chce sobie kupic nowe okulary korekcyjne

    Interpretacje (stare) przytaczan na grupie można streścić tak:
    jak coś jest BHP to to jest KUP.
    Ale jak coś jest leczeniem, protezą itp - to jest to osobisty
    wydatek na własne leczenie, a ten KUP nie jest.
    Okulary są po to żeby chory (?) coś widział - więc USy odrzucały
    zaliczanie w koszt.
    Tu uwaga: AFAIK był przepis szczegółowy dotyczacy PRACOWNIKÓW
    (szczegółów nie pamietam)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-06-21 08:56:17
    Od: "sd" <s...@s...pl>

> [...]
    > zaliczanie w koszt.
    > Tu uwaga: AFAIK był przepis szczegółowy dotyczacy PRACOWNIKÓW

    ok, dzieki czyli bezpieczniej jest sobie odpuscic temat
    pozdrawiam