  • 1. Data: 2006-06-20 01:00:51
    Temat: nie wierze...i prosba o pomoc
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    Witam Grupowiczow!

    Az nie chce sie wierzyc, by sposrod kikudziesieciu tysiecy Grupowiczow nikt
    nie spotkal sie z takim problemem, wiec jeszcze raz:

    -------------
    Amerykanska firma uruchomila fabryke na terenie kraju czlonka Unii.
    Zamowienia wysylane sa do USA, a towar nadchodzi z tej unijnej fabryki, ale
    faktura wystawiana jest przez firme amerykanska i "przychodzi" poczta z USA.
    Towar nie przechodzi przez polski UC (wysylka z terenu Unii), wiec nie ma
    SADu.
    Jak to ujac w pkpir?
    Jak to potraktowac?
    ------------------------

    Pozdrawiam - XXX

  • 2. Data: 2006-06-20 09:08:03
    Temat: Re: nie wierze...i prosba o pomoc
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    USA.
    > Towar nie przechodzi przez polski UC (wysylka z terenu Unii), wiec nie ma

    nie podajesz najwazniejszej informacji - czy dostawca posługuje się unijnym
    numerem nip

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-20 09:43:47
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    Witam!

    Dzieki za odzew.
    I wyjasniam:
    ------
    --------
    > nie podajesz najwazniejszej informacji - czy dostawca posługuje się
    > unijnym
    > numerem nip
    Znam unijny nip tej fabryki, ale od nich przychodzi przesylka z tzw slip
    pack (dokument ten nie jest faktura - nie zawiera cen, a tylko co zeszlo z
    tasmy produkcyjnej i co jest zapakowane). Faktura komercyjna (ta zawiera co,
    ile, ceny, kto wystawil, dla kogo przeznaczona, itd) wystawiana jest przez
    firme amerykanska, ktora nie ma unijnego nip.
    Cykl przedstawia sie nastepujaco: zamowienie z Polski do USA, tam czesc
    (skomplikowana technologicznie) realizowana jest w USA i te rzeczy
    przychodza bezposrednio z USA (tu sprawa jest jasna faktura->celnik->SAD), a
    ta prostsza w Europie. Amerykanie zlecaja produkcje tych prostszych rzeczy
    swojej filii (filia i producent-matka to dwa oddzielne podmioty gospodarcze,
    choc powiazane kapitalowo), filia wysyla to jako normalna przesylke (a jak
    wewnatrz Unii, to tak samo jak miedzy np. W-wa a Krakowem). Za te
    "europejska" czesc faktura przychodzi z USA (z ich danymi).
    Prawdopodobnie za usluge montazu filia wystawia swoje faktury "swej
    firmie-matce", ale to juz jest sprawa pomiedzy nimi.

    Mozna oczywiscie zwrocic sie do USu o oficjalna interpretacje zjawiska, ale
    to trwa (a 25-ty juz lada dzien).

    Serdecznie pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-20 11:03:59
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > Prawdopodobnie za usluge montazu filia wystawia swoje faktury "swej
    > firmie-matce", ale to juz jest sprawa pomiedzy nimi.

    Obstawiam art.17 ust.1 pkt 5, czyli przypadek, gdy na nabywcę spada
    obowiązek rozliczenia vat w RP.
    Wiąze się z tym wystawienie f-ry wewnetrznej z vat naleznym i prawem do
    odliczenia tego podatku w m-cu wystawienia, na ogólnych zasadach
    Ale to tylko IMVHO

    > Mozna oczywiscie zwrocic sie do USu o oficjalna interpretacje zjawiska,
    ale
    > to trwa (a 25-ty juz lada dzien).

    Nic nie stoi na przeszkodzie, by wystapic o interpretację, na ewentualną
    korektę masz 5 lat

    >Serdecznie pozdrawiam

    i wzajemnie

  • 5. Data: 2006-06-21 00:24:48
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    "my way" <y...@s...tlen.pl> wrote in message
> [...]
    > Wiąze się z tym wystawienie f-ry wewnetrznej z vat naleznym i prawem do
    > odliczenia tego podatku w m-cu wystawienia, na ogólnych zasadach
    O.K. Rozumiem, czyli powinno sie zrobic tak, jak zrobilby Urz.Celny (tylko
    ten wystawia SAD i kasuje VAT - zalozmy, ze clo jest zerowe). Symulujemy
    hipotetyczne sytuacje (w jakims tam miesiacu):

    Jest tylko jedna operacja wlasnie ten import, od ktorego sami naliczamy
    VAT. Netto 100zl, VAT 22zl. Powinno sie to pojawic w VAT 7, odpowiednio
    (opis w polu 11), w polu 36 100zl, w p. 37 22zl, i w konsekwencji w polu 53
    (wplata do US) 22, czy tak? Czy cos powinno pojawic sie w polach 46 i 47, bo
    gdyby byl SAD, to wtedy 36&37 sa puste, a pojawia sie 100zl w p.46, a 22zl w
    p.47 i te 22zl pobrane przez UC mozna rozliczyc nawet w nastepnym miesiacu.
    Przy wewnatrz wspolnotowym nabyciu przykladowe sumy pojawiaja sie (w skrocie
    ujmijmy) po "obu stronach" (czyli kompensuja sie)

    Serdeczne pozdrowienia

  • 6. Data: 2006-06-21 09:18:46
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > VAT. Netto 100zl, VAT 22zl. Powinno sie to pojawic w VAT 7, odpowiednio
    > (opis w polu 11), w polu 36 100zl, w p. 37 22zl,

    dotąd dobrze

    i w konsekwencji w polu 53
    > (wplata do US) 22, czy tak?

    nie, bo masz prawo odliczyć ten sam vat

    > Czy cos powinno pojawic sie w polach 46 i 47,

    oczywiście, te same kwoty co w 36 i 37

    bo
    > gdyby byl SAD, to wtedy 36&37 sa puste, a pojawia sie 100zl w p.46, a 22zl
    > p.47 i te 22zl pobrane przez UC mozna rozliczyc nawet w nastepnym
    miesiacu.

    ale w tym przypadku nic fizycznie nie płacisz

    > Przy wewnatrz wspolnotowym nabyciu przykladowe sumy pojawiaja sie (w
    skrocie
    > ujmijmy) po "obu stronach" (czyli kompensuja sie)

    i dokładnie tak samo będzie tutaj

    > Serdeczne pozdrowienia

    pozdrawiam również

  • 7. Data: 2006-06-21 09:38:31
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    "my way" <y...@s...tlen.pl> wrote in message
    "my way" pisze bez wskazania na plec piszacej osoby, a nalezy sie w
    zaleznosci
    od plci::
    1. Kawa + jakas lakoc
    2. Duze i porzadne piwo

    Serdeczne dzieki za konkretna odpowiedz!!!!

    PS Ze swej strony moge teraz dodac, ze poprzez tzw przyjaciol krolika z
    dwoch USow dostalem dwie rozne odpowiedzi, jak zwykle lekko zamulone tzw
    belkotem ustawowym.
    I generalna uwaga: w serwisie podatki.pl przytaczane sa odpowiedzi
    urzednikow skarbowek na pytania podatnikow. To novum z ostatnich lat (w
    latach 80 i jeszcze na poczatku 90tych odpowiedz polegala na stwierdzeniu:
    "tu bedzie domiar/doplata" - a raz zdarzylo mi sie cos takiego jeszcze przed
    podaniem numeru pisma z US i wyjasnieniu o co chodzi). Teraz urzednik na
    proste pytanie np. "czy mozna cos tam wliczyc w koszty" najpierw ogolnikowo
    cytuje wiele ustaw (oczywiscie z pozniejszymi zmianami) i na koncu jeszcze
    unika konkretnego tak albo nie, zamiast zaczac od odpowiedzi tak/nie
    poniewaz..- i tu przytoczone konkretne art. i paragrafy. Czy na "prawie"
    zlikwidowano podstawy logiki?

    ==========================

  • 8. Data: 2006-06-21 11:36:37
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > 1. Kawa + jakas lakoc
    > 2. Duze i porzadne piwo
    >
    > Serdeczne dzieki za konkretna odpowiedz!!!!

    nie zapominaj, że to tylko moja opinia, nic więcej
    polecam wniosek o interpretację

    > PS Ze swej strony moge teraz dodac, ze poprzez tzw przyjaciol krolika z
    > dwoch USow dostalem dwie rozne odpowiedzi, jak zwykle lekko zamulone tzw
    > belkotem ustawowym.

    nic nowego :)

    > I generalna uwaga: w serwisie podatki.pl przytaczane sa odpowiedzi
    > urzednikow skarbowek na pytania podatnikow.

    tu znajdziesz ich więcej
    http://sip.mf.gov.pl/sip/

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-06-22 07:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jun 2006, XXX wrote:

    > unika konkretnego tak albo nie, zamiast zaczac od odpowiedzi tak/nie
    > poniewaz..- i tu przytoczone konkretne art. i paragrafy. Czy na "prawie"
    > zlikwidowano podstawy logiki?

    Przecież to jest jak najlogiczniejsze postępowanie: chroni przed
    zarzutem udzielenia błędnej odpowiedzi ;)
    Jak z odpowiedzi nie wynika nic, to w szczególności nie wynika
    zaprzeczenie odpowiedzi prawidłowej!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-06-22 09:27:18
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    [belkotliwe odpowiedzi ze "skarbowek"]
    > Przecież to jest jak najlogiczniejsze postępowanie: chroni przed
    > zarzutem udzielenia błędnej odpowiedzi ;)
    > Jak z odpowiedzi nie wynika nic, to w szczególności nie wynika
    > zaprzeczenie odpowiedzi prawidłowej!
    Jasne i proste! Mozna jeszcze byloby z tego zrobic atrakcje turystyczna.
    Grecy maja swoja Pytie z Delf, to my moglibysmy miec lokalne (a i glowna
    tez, jak najbardziej), np. Krakowska Pytia Skarbowa. I jeszcze moze daloby
    sie na tym zarobic i np. czesciowo zalatac dziure budzetowa. Tylko jak to
    opodatkowac? Znowu trzeba byloby poslac pytanie do US'u.