  • 1. Data: 2006-06-19 21:47:13
    Temat: Czy oprogram.komp. amortyzowac jesli nie ma komput. śr.trwałych??
    Od: "new.icpnet.pl" <f...@v...pl>

    Mam pyt.
    Czy ktoś wie i mogłby podpowiedzieć:

    Do tej pory w Sp. z o.o. miałem komputery używane o wartości ok 550 ; 800;
    1400zl zakupione w roznych miesiącach na F. VAT, które wrzuciłem
    bezpośrednio w koszty bo nie przekraczają 3500zł.

    teraz zakupiłem oprogramowanie Windows XP za 900zł i jakies inne do
    wystawiania faktur za 550zł.
    Czy w zwiazku z tym musze je amortyzowac jako wartości niematerialne i
    prawne? Czy one łączą się z śr. trwałymi na tyle ścisle, ze jesli nie mam
    żadnego komputera na śr. trwałych to nie zachodzi obowiązek amortyzowanie
    kosztów oprogramowania komputerowego?

    A moze bez zwględu na to czy posiadam komputer czy nie - to oprogramowanie
    jest wartością niemat. bez względu na swoją wartość początkową np. 900zł. i
    nalezy ja amortyzowac?

    Franek