  • 1. Data: 2006-06-19 21:39:04
    Temat: tablica ogłoszeń na zasadzie kupię/sprzedam w serwisie internetowym
    Od: Grzegorz Hrynek <v...@a...uni.torun.pl>

    Witam,

    Nie wiem czy pytanie zadaję na właściwej grupie (w razie czego nie bijcie,
    tylko skierujcie gdzie).

    Otóż- prowadzę dwa serwisy internetowe (jako osoba prywatna -
    hobbystycznie). Są to serwisy dotyczące ciąży oraz niemowlaków. I teraz
    chciałbym na obu serwisach założyć taka tablicę ogłoszeń na której kobiety
    wpisywałyby, że jedna chce coś kupić, inna chce coś sprzedać.
    Wygladałoby to tak, że powstałyby dwa działy : jeden - Kupię
    drugi - Sprzedam.

    w działach zamieszczane byłyby tylko ogłoszenia, a Panie same dogadywałyby
    sie miedzy sobą odnosnie transakcji. Z mojej strony (jako właściciela
    serwisów) nie byłoby żadnych opłat ani aukcji - nic. Na razie nie
    czerpałbym z tego faktu żadnych korzyści materialnych. zwykła tablica
    ogłoszeń.

    I teraz mam pytanie. Co na to nasze kochane prawo podatkowe. Czy mogę tak
    zrobić nie narażając się US? Chociażby za udostępnienie miesca na moich
    serwisach w celach handlowych innym osobom? Albo jakieś innego aspekty o
    których nie pomyślałem?

    Dodam może, że pracuję na etat i dodatkowo mam zarejestrowaną działalność
    gospodarczą (w podobnym zakresie - bo m.in. tworzenie stron internetowych)
    ale akurat te dwa serwisy prowadzę jako własne zainteresowania (moje własne
    serwisy). Serwisy powstały na długo przed rozpoczęciem DG.
    Napisałem, bo może ten fakt cos zmienia.

    Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Hrynek

  • 2. Data: 2006-06-22 20:31:05
    Od: "Grzegorz Hrynek" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > serwisy). Serwisy powstały na długo przed rozpoczęciem DG.
    > Napisałem, bo może ten fakt cos zmienia.

    czyzby pytanie było aż tak tendencyjne? Może i głupie pytanie, ale jednak
    prosiłbym aby ktoś napisał tak bądź nie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Hrynek