  • Data: 2004-12-29 21:00:25
    Temat: Re: opłata za rejestrację VAT-R
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Dec 2004, Black Peter wrote:
    [...]
    > + Na jakiej podstawie rejestracja jest wazna z oplata?

    Zeznaję że nie chce mi się szukać - zresztą podejrzenie wcale nie
    musi być słuszne.
    Może to jest w przepisach o opłacie skarbowej właśnie ??
    Ustawa tu:
    http://podatki.pl/bap1.php/090900.htm
    ...linki wskazujące "SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PRZEDMIOTÓW OPŁATY SKARBOWEJ"
    tudzież rozporządzenia w najbliższej okolicy...
    Ale przyznaję że jakiegoś "oczywistego gwoździa do trumny" nie
    znalazłem :)

    > + Podatnik jest obowiazany
    > + zarejestrowac sie na druku VAT-R. Naczelnik US jest obowiazany wydac
    > + zaswiadczenie, za ktore ja zaplace, ale nigdzie nie jest powiedziane ze ja
    > + musze je odebrac a co za tym idzie zaplacic.

    No tak. Ale:
    Art. 6. Obowišzek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:
    [...]
    2) od czynnoœci urzędowych - z chwilš dokonania zgłoszenia lub
    wystšpienia z wnioskiem o dokonanie czynnoœci [...]

    Pytaniem jest czy owa "czynność" jest dokonana jeśli obowiązku
    nie dopełniono... inaczej: czy jest "prawnie skuteczna" !
    Do PODAŃ *jest* przepis określający co i jak:
    +++
    5. Jeżeli zgodnie z odrębnymi przepisami podanie powinno zostać
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    rozpatrzone mimo niezapłacenia opłaty skarbowej, koszty wezwania do
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    uiszczenia opłaty skarbowej ponosi wnoszšcy podanie.
    ---
    ...i dalej jest o egzekucji skarbowej owej należności.
    Czyli rozumując a contrario - jeśli NIE MA przepisu szczegółowego
    do podania to podanie się *nie rozpatruje* - i już. A jak ktoś
    rozpatrzył to rozpatrzenie jest bezprawne :]
    Jak z "czynnościami urzędowymi"... jakoś nie mam nastroju do szukania
    haka, pewnie wątpliwego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)