  • 11. Data: 2004-12-28 19:16:20
    Temat: Re: opłata za rejestrację VAT-R
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@c...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:0OhAd.10819$BO5.9653@news.chello.at...

    > Rejestrowalem firme w czerwcu, wtedy pytalem w Skarbowym gdzie to 152zl
    > mam wplacic i dostalem info ze w UM. Pytalem w UM i ne wiedzieli na jakie
    > konto... Nie wplacilem w koncu. Co mi za to grozi?

    Obawiam się, że nie jesteś zarejestrowanym podatnikiem

    Czy tylko to ze nie dostane
    > "Potwierdzenia zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT" (druk
    > VAT-5)?? Nie jest mi on potrzebny wiec...

    Sprawdź czy jesteś zarejestrowany.
    Jeśli nie masz potwierdzenia, to nie jesteś-
    ze wszystkimi tego konsekwencjami
    Może ktoś zapłacił za Ciebie :-)
    A potwierdzenie będzie potrzebne wtedy,
    kiedy akurat nie będziesz miał czasu go załatwić.

  • 12. Data: 2004-12-28 21:59:15
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    > Obawiam się, że nie jesteś zarejestrowanym podatnikiem

    Jak nie jestem? VAT-R zlozylem, VAT-7 skladam, VAT place, nikt sie nie czepia.

    > Sprawdź czy jesteś zarejestrowany.
    > Jeśli nie masz potwierdzenia, to nie jesteś-
    > ze wszystkimi tego konsekwencjami

    jakimi?

    > Może ktoś zapłacił za Ciebie :-)

    Nie ma tak dobrze :)

    > A potwierdzenie będzie potrzebne wtedy,
    > kiedy akurat nie będziesz miał czasu go załatwić.

    Wydaje mi sie ze nie bedzie mi potrzebne ;)

    BP

  • 13. Data: 2004-12-28 22:15:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Black Peter wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie jestem? VAT-R zlozylem, VAT-7 skladam, VAT place, nikt sie
    > nie czepia.

    A czego tu się czepiać?
    VAT płaci, a nie musi.
    Odlicza, a nie może.
    Oj, będziemy mieli kupę roboty

    > jakimi?

    Takimi, że jak nie jesteś VATowcem,
    a odliczasz, to Ty masz problem.
    O Twoich kontrahentach nie wspomnę.
    Powiedz im, że nie masz potwierdzenia
    rejestracji - to się dowiesz.

    > Wydaje mi sie ze nie bedzie mi potrzebne ;)

    Przy pierwszej kontroli.
    Kiedyś będzie.

  • 14. Data: 2004-12-29 00:29:27
    Od: "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl>

    Black Peter wrote:

    > Wydaje mi sie ze nie bedzie mi potrzebne ;)

    Widzisz ... mi po rejestracji VAT-R przyslali potwierdzenie 'bycia'
    zarejestrowanym na dzien przed tym jak mialem do nich pojechac po takie
    zaswiadczenie poniewaz jeden z klientow zazyczyl sobie takiego
    potwierdzenia do wgladu. Przyszedlem porzadnie wkurzony do domu a tu
    polecony z US - w srodku potwierdzenie rejestracji ;-) - z prezentem.

    --
    Arek

  • 15. Data: 2004-12-29 09:15:08
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > A czego tu się czepiać?
> [...]

    obawiam się, że CEF ma rację. Mój teść złożył VAT-R i nie zapłacił tych 152
    zet. Na szczęście do korekty były tylko 3 m-ce, a faktur dla firm nie
    wystawiał (tylko os. fizyczne) i wiele nie kupował.
    Rejestracja VATmana jest ważna z zapłatą opłaty rejestracyjnej. Bez tego ty
    nie miałeś prawa odliczenia VAT naliczonego, a twoi kontrahenci do
    odliczenia VATu z faktur, które Ty im wystawiłeś.

    Magdi

  • 16. Data: 2004-12-29 09:49:35
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    cef wrote:

    > Takimi, że jak nie jesteś VATowcem,
    > a odliczasz, to Ty masz problem.
    > O Twoich kontrahentach nie wspomnę.
    > Powiedz im, że nie masz potwierdzenia
    > rejestracji - to się dowiesz.

    OK wiec co mam teraz zrobic, VAT odliczalem, faktury dla firm wystawialem...
    az mnie ciarki po plecach przechodza... czy jak teraz zaplace to wszystko
    jest OK? Poradzcie co mam robic jestem zalamany :(

    Wplaca sie do UM dobrze rozumiem i co pozniej??

    BP

  • 17. Data: 2004-12-29 15:57:47
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie miałeś prawa odliczenia VAT naliczonego, a twoi kontrahenci do
    > odliczenia VATu z faktur, które Ty im wystawiłeś.

    Na jakiej podstawie rejestracja jest wazna z oplata? Podatnik jest obowiazany
    zarejestrowac sie na druku VAT-R. Naczelnik US jest obowiazany wydac
    zaswiadczenie, za ktore ja zaplace, ale nigdzie nie jest powiedziane ze ja musze
    je odebrac a co za tym idzie zaplacic.

    pozdrawiam
    BP

  • 18. Data: 2004-12-29 16:13:19
    Od: "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl>

    Black Peter wrote:
> [...]
    > zaswiadczenie, za ktore ja zaplace, ale nigdzie nie jest powiedziane ze ja musze

    Na moim druczku wplaty jest:
    "Opłata skarbowa od zgłoszenia rejestracyjnego Vat R"

    Wiec przestan sie ludzic bo albo sie glupot naczytales albo ktos Ci
    bzdure przekazal.

    Placisz PRZED rejestracja i aby ja dokonac nalezy pokazac (i chyba
    zostawic ksero) dowodu oplaty skarbowej. To, ze jakas biurwa od Ciebie
    tego w UM nie wziela to juz inna sprawa.

    --
    Arek

  • 19. Data: 2004-12-29 17:13:28
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    Użytkownik "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl> napisał w wiadomości
    > Placisz PRZED rejestracja

    Gdzie w ustawie jest zapis ze taki jest obowaiazek?

    > i aby ja dokonac nalezy pokazac (i chyba zostawic ksero) dowodu oplaty
    > skarbowej. To, ze jakas biurwa od Ciebie tego w UM nie wziela to juz inna
> [...]

    Wlasnie sprawdzilem VAT-R zlozylem w US a nie w UM i nikt nie wymagal ksera
    wplaty.

    Zrozumcie mnie ze nie jest mi potrzebne zaswiadczenie ze jestem VAT-owcem. Ja
    sie wywiazalem z obowiazku bo zlozylem rejestracje VAT-R co wymaga ustawa z dnia
    11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług . Nigdzie nie jest powiedziane ze
    watowcem staje sie po otrzymaniu zaswiadczenia!

    Art 96
    pkt 1.
    Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania
    pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego
    zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

    No i wywiazalem sie.

    pkt 4.
    Naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego
    zarejestrowanie jako "podatnika VAT czynnego" lub w przypadku podatników, o
    których mowa w ust. 3 - jako "podatnika VAT zwolnionego".

    Nic mi takiego naczelnik nie wystawil wiec nie place za to.

    pozdrawiam
    BP

  • 20. Data: 2004-12-29 17:27:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Black Peter wrote:
> [...]
    > zwolnionego".
    > Nic mi takiego naczelnik nie wystawil wiec nie place za to.

    Rozbierając to logicznie (jako zdanie ze spójnikiem"i")
    śmiem twierdzić, że naczelnik rejestruje *i* potwierdza.
    Za potwierdzenie trzeba zapłacić
    (patrz ustawa o opłacie skarbowej -
    w części drugiej załącznika poz 15)
    A zatem skoro nie zapłaciłeś, to naczelnik nie potwierdza.
    A skoro nie potwierdza, to moim zdaniem też nie rejestruje,
    bo tam stoi jak byk, że "rejestruje i potwierdza", a nie,
    że rejestruje i np ewentualnie potwierdza.