  • 1. Data: 2004-12-22 11:38:42
    Temat: Leasing a vat
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Prowadzę KPiR. Umowa leasingu zawarta w 2003 r.,na okres 3 lat, na samochód
    ciężarowy (czyli osobowy- możliwość odliczania vat - wg.starych zasad, teraz
    nie spełnia wzoru Lisaka), zarejestrowana w US do 14.05.2004.
    We wrześniu 2004 dokonałam zniany umowy leasingu dotyczącej skrócenia
    leasingu z 3 do 2 lat. (jasne jest że zmieniła się wysokość rat oraz wartość
    wykupu samochodu)
    I wyczytałam w Ustawie o Vat w art. 154. ust.2 p.1 ,że
    - mam prawo do obniżenia kwoty podatku należnego " w odniesieniu do umowy
    zawartej przed dniem wejścia w życie ustawy, bez uwzględniania zmian tej
    umowy po wejściu w życie ustawy"

    Czy ktoś ma jakiś pomysł co oznacza zwrot 'bez uwzględniania zmian'?
    Czy to znaczy ,że po zmianie leasingu mam stosować się do nowej Ustawy
    (limit 5000zł.) czy też, no właśnie nie wiem co?

    Pozdrawiam serdecznie.
    Gosia.

  • 2. Data: 2004-12-22 20:56:20
    Temat: Re: Leasing a vat
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Robur napisał(a):

> [...]
    > Czy to znaczy ,że po zmianie leasingu mam stosować się do nowej Ustawy
    > (limit 5000zł.) czy też, no właśnie nie wiem co?

    Moim zdaniem, możesz odliczać *na zasadach starej ustawy* (czyli całość
    VAT), ale _na warunkach umowy z dnia jej zarejestrowania w UeSie_ ,
    czyli mimo, że /de facto/ leasing będzie trwał 2 lata i będziesz płaciła
    wyższe raty, to jednak będziesz musiała odliczać *po staremu*, czyli
    przez 3 lata i w wysokości jakiej to robiłaś do września (tak jak przed
    zmianą warunków umowy).

    Jacek (AlterNative)