  • 1. Data: 2004-12-22 14:54:07
    Temat: Zwrot VAT - terminy
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    spolka z o.o., VAT, istnieje od pazdziernika 2004. Spolka nie prowadzi
    sprzedazy krajowej, wylacznie dostawy wywnatrzwspolnotowe. Jesli w grudniu
    wystapila pierwsza sprzedaz i w deklaracji grudniowej zaznacze VAT do zwrotu
    na rachunek bankowy (wiem, smutne panie z US mnie nawiedza) to ile czasu ma
    US na zwrot? 60 dni, art. 87.1.2 ustawa o VAT ? Zakladam, ze spelniam
    warunki okreslone w tym paragrafie (nie zaliczenie do srodkow trwalych,
    zaplacenie faktur z VAT naliczonym w calosci). Czy jest cos o czym nie wiem?
    Z ustawy by wynikalo, ze te 60 dni liczy sie od dnia zlozenia rozliczenia
    przez podatnika, nie od dnia 25 kazdego miesiaca.

    Moze mi ktos potwierdzic to co napisalem, ew. zwrocic uwage na cos co mi
    umknelo ;)

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 2. Data: 2004-12-22 17:05:43
    Temat: Re: Zwrot VAT - terminy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Plissken wrote:
> [...]
    > podatnika, nie od dnia 25 kazdego miesiaca.
    >
    > Moze mi ktos potwierdzic to co napisalem, ew. zwrocic uwage na cos co

    Umknął Ci art 97 ust 5 i 6 i 7
    Wpłaciłeś kaucję?

  • 3. Data: 2004-12-22 20:53:51
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Umknął Ci art 97 ust 5 i 6 i 7
    > Wpłaciłeś kaucję?

    No qrnia wiedzialem, wiedzialem. Tak jest, wlasnie o ten arykul mi chodzilo,
    dlatego podalem date rozpoczecia dzialalnosci. Welcome to the jungle, ech...
    I jak tu utrzymac plynnosc finansowa?

    Pozdrawiam cieplo i swiatecznie ;P

    Plissken

  • 4. Data: 2004-12-22 21:56:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Plissken wrote:

    > No qrnia wiedzialem, wiedzialem. Tak jest, wlasnie o ten arykul mi
    > chodzilo, dlatego podalem date rozpoczecia dzialalnosci. Welcome to
    > the jungle, ech... I jak tu utrzymac plynnosc finansowa?

    Nie płacz :-)
    pomęczysz się pół roku i potem już z górki.
    Zauważ, że teraz nie trzeba płacić, żeby dostać zwrot
    w normalnym terminie,
    co sugerowałeś w swoim pytaniu,
    a to moim zdaniem znacznie ważniejsze dla płynności :-)

  • 5. Data: 2004-12-23 11:09:23
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    > Nie płacz :-)
    > pomęczysz się pół roku i potem już z górki.

    jeśli dobrze odczytuję art.97 ust.6, to pomęczy się jakieś półtora roku
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-12-23 11:38:03
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > jeśli dobrze odczytuję art.97 ust.6, to pomęczy się jakieś półtora roku

    Az nie chce mi sie w to wierzyc. To by oznaczalo, ze przez pierwszy rok w
    ogole nie przysluguje temu przedsiebiorstwu zaden zwrot, nawet po 180
    dniach??!! To by oznaczalo, ze panstwo zagarnia sobie VAT naliczony na cale
    poltora roku jako nieoprocentowana pozyczke. Prosze o ew. potwierdzenie tej
    tezy, bo jestem w ciezkim szoku. Firma nie ma 250 000 zl na kaucje.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 7. Data: 2004-12-23 12:04:12
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tej
    > tezy, bo jestem w ciezkim szoku. Firma nie ma 250 000 zl na kaucje.

    ja rozumiem to tak: przez 12 miesięcy bedziesz miał zwrot dopiero po 180
    dniach od dnia złożenia deklaracji. Dopiero po 12 m-cach zwroty w terminach
    podstawowych, ewentualnie przyspieszone po spełnieniu odpowiednich warunków
    dobrze odczytuję ten artykuł ?
    tez czekam na opinie
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-12-23 16:02:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zosia wrote:

    > jeśli dobrze odczytuję art.97 ust.6, to pomęczy się jakieś półtora
    > roku pozdrawiam

    Że jak?
    Ja tam widzę, że ma prawo do zwrotu
    przez pierwszy rok w terminie 180 dni (art 97.5),
    więc dlaczego półtora?

  • 9. Data: 2004-12-23 16:09:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Plissken wrote:

    > Az nie chce mi sie w to wierzyc. To by oznaczalo, ze przez pierwszy
    > rok w ogole nie przysluguje temu przedsiebiorstwu zaden zwrot, nawet
    > po 180 dniach??!!

    Nie. Przecież art 97.6 mówi o stosowaniu terminów z art 87.
    Jest prawo do zwrotu w pierwszym roku po 180 dniach.

> [...]
    > naliczony na cale poltora roku jako nieoprocentowana pozyczke. Prosze
    > o ew. potwierdzenie tej tezy, bo jestem w ciezkim szoku. Firma nie ma

    Niech firma może spróbuje przez pierwszy rok
    realizować dostawy wewnątrzwspólnotowe
    przez pośredników - podatników od dawna
    zarejstrowanych.
    Ja znam np takich co stale odbierają
    i bez oporów oferują nawet zwrot przyspieszony :-)
    Ta prowizja pośrednika pewnie mniejsza niż kaucja będzie.