  • 1. Data: 2003-07-03 06:13:41
    Temat: oplaty przy kupnie AUTA
    Od: "Arczi" <A...@o...pl>

    Mam pytanie :

    możecie mi powiedzieć z jakimi kosztami muszę sie liczyć kupując auto z
    silnikiem 2000 ccm rok prod 1990
    pomijam koszt auta i benzyny (ten koszt jest oczywisty i znany dla mnie :)
    chodzi mi ile wydam na zalatwienie wszystkich formalności
    może jakieś porady jak to zrobić i gdzie zeby było najtaniej

    Niestety nie mam jeszcze doswiadczenia w tej dziedzinie kupuje moje pierwsze
    auto :))))
    WIELKIE DZIEKI ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI

    pozdrawiam i zycze udanego dnia
    Arto

  • 2. Data: 2003-07-03 06:40:46
    Temat: Re: oplaty przy kupnie AUTA
    Od: "MarBad" <m...@o...pl>

    Witam,

    Najpierw ukochany "Urzad Skarbowy" i podatek od wzbogacenia (nie wiem
    dlaczego tak to sie nazywa bo kupujac bardziej pozbywasz sie kasy).
    Z tego co pamietam, jest to 0,02% wartosci rynkwej autka (teoretycznie od
    kwoty, ktora masz na umowie kupna-sprzedazy, chyba, ze uznaja ze jest zbyt
    niska to wtedy obliczaja wedlug swoich tabel).
    Chyba, ze kupiles autko od firmy, to wtedy nie placisz podatku bo firma
    wczesniej zaplacila juz vat, a to rekompensuje US brak twojej wplaty.

    Nastepnie "Wydzial komunikacji" .
    Tu musisz zostawic ok 130.00 PLN (chyba, ze chcialbys miec swoja wymarzona
    tablice z jakims tam napiskiem to wtedy cos ok. 1000.00PLN).

    Ostatni etap to ubezpieczenie.
    Tu wybor masz ogromny.
    Jesli stawiasz na niskie stawki to proponuje Link4, jesli na pewnosc to np.
    PZU.
    Nie chce jednak niczego sugerowac.
    Proponuje zajrzec na grupe: alt.pl.biznes.ubezpieczenia
    Tak znajdziesz troszke informacji gdzie najlepiej ubezpieczyc autko i
    dlaczego.

    Mam nadzieje, ze o niczym nie zapomnialem.

    Pozdrawiam i zycze wiele przyjemnosci z jezdzenia.

    MarBad

  • 3. Data: 2003-07-03 07:17:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik MarBad napisał:
    > Witam,
    >
    > Najpierw ukochany "Urzad Skarbowy" i podatek od wzbogacenia (nie wiem
    > dlaczego tak to sie nazywa bo kupujac bardziej pozbywasz sie kasy).

    To się tak nie nazywa, spałeś dobre 15 lat.

    To jest podatek od czynności cywilnoprawnych i nie ma nic wspólnego ze
    wzbogaceniem sie lub nie poniewaz obciąża SOLIDARNIE obydwie strony
    transakcji kupna - sprzedaży.
    Niekoniecznie musi płacić ten podatek kupujący - może sprzedający, mozna
    po połowie, zaleznie jak sie strony umówia, ale US i tak w razie
    niezapłacenia ściągnie podatek od tego kto będzie najbliżej - ustalenia
    pomiędzy stronami go nie interesują.

    Nie mieszaj dziewczynie w glowie bo jak zacznie w urzędzie pleśc o
    podatku od wzbogacenia to nic nie załatwi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-07-03 07:55:31
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

> [...]
    zbyt
    > niska to wtedy obliczaja wedlug swoich tabel).

    a czy nie jest to czasami 2% lub jak kto woli 0,02 z kwoty zakupu

    > Pozdrawiam i zycze wiele przyjemnosci z jezdzenia.

    ja również

    Kris

  • 5. Data: 2003-07-03 08:32:06
    Od: "MarBad" <m...@o...pl>

    Racja, calkowita racja - 2% czyli 0.02 ceny.
    Sorry

  • 6. Data: 2003-07-03 09:24:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2003, MarBad wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Najpierw ukochany "Urzad Skarbowy" i podatek od wzbogacenia (nie wiem
    >+ dlaczego tak to sie nazywa bo kupujac bardziej pozbywasz sie kasy).

    Bo on już się tak dość dawno nie nazywa :)
    Nazwali go PCC - podatek od czynności cywilnoprawnych.
    [...]
    >+ Chyba, ze kupiles autko od firmy, to wtedy nie placisz podatku bo firma
    >+ wczesniej zaplacila juz vat, a to rekompensuje US brak twojej wplaty.

    Nie, wtedy to on ma ten VAT na fakturze i go płaci :]
    A jeśli *nie ma* VATu na fakturze (jest "zw") - to znaczy że firma kiedyś
    zapłaciła PCC :)

    *** PODANIE ****

    Da się jakoś załatwić żeby odpowiedzi padały *pod* cytatem ??
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-07-03 14:15:25
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Arczi" <A...@o...pl> napisał
    | możecie mi powiedzieć z jakimi kosztami muszę sie liczyć kupując auto z
    | silnikiem 2000 ccm rok prod 1990

    to ma wpływ tylko na ubezpieczenie OC

    | pomijam koszt auta i benzyny (ten koszt jest oczywisty i znany dla mnie :)
    | chodzi mi ile wydam na zalatwienie wszystkich formalności
    | może jakieś porady jak to zrobić i gdzie zeby było najtaniej

    o wizycie w US już wiesz, ale nikt nie wspomniał o tym że należy wypełnić deklarację
    podatkową PCC-1 (podpisuje kupujący i sprzedający), deklarację składa się w US
    właściwym dla kupującego

    nie ma znaczenia kolejność załatwiania, najpierw możesz iść do wydz. komunikacji
    przerejestrować samochód|