  • 1. Data: 2003-07-02 18:43:32
    Temat: sprzedaż samochodu firmowego...jaki VAT?
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam i proszę o poradę.
    4 lata temu kupilam sam.osob. od prywatnej osoby ( na um kupna-
    sprzedazy).Wprowadziłam go do firmy jako śr. trwały. Jestem podatnikiem VAt.
    Teraz bede go sprzedawac. Czy to prawda, ze przy sprzedazy (prywatnej osobie)
    musze wystawic F-re VAT? Jaki podatek Vat na fakturze? Ja nie odliczalam od
    niego Vatu.
    Czy osoba ,ktora go kupi bedzie zwolniona z podatku od czynnosci cywilno-
    prawnych?

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam.
    Małgorzata

  • 2. Data: 2003-07-02 18:48:45
    Temat: Re: sprzedaż samochodu firmowego...jaki VAT?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik m...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > Teraz bede go sprzedawac. Czy to prawda, ze przy sprzedazy (prywatnej osobie)
    Tak.

    > Jaki podatek Vat na fakturze? Ja nie odliczalam od
    > niego Vatu.
    Stawka "zwolniony" - pamietaj żeby w opisie samochodu zaznaczyc że
    uzywany i podać rok produkcji.

    > Czy osoba ,ktora go kupi bedzie zwolniona z podatku od czynnosci cywilno-
    > prawnych?
    Tak.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-07-02 18:59:06
    Od: m...@p...onet.pl

    > Stawka "zwolniony" - pamietaj żeby w opisie samochodu zaznaczyc że
    > uzywany i podać rok produkcji.
    dzieki zza tak szybki odzew.
    W opisie samochodu, czyli w miejscu gdzie normalnie na f-rze wpisuje nazwe
    towaru ? czy mam napisac : sam.osob. uzywany, marka, nry
    silnika ,nadwozia/podwozia, rok prod, przebieg ? Czy juz wtedy spisanie um
    kupna-sprzedazy jest niepotrzebne?

  • 4. Data: 2003-07-02 19:46:16
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał

    | W opisie samochodu, czyli w miejscu gdzie normalnie na f-rze wpisuje nazwe
    | towaru ? czy mam napisac : sam.osob. uzywany, marka, nry
    | silnika ,nadwozia/podwozia, rok prod, przebieg ?

    tak, aby potem uniknąć "problemów" w wydz. komunikacji....

  • 5. Data: 2003-07-02 19:49:34
    Od: m...@p...onet.pl

    dzieki bardzo, to teraz juz wszystko wiem :)
    pozdrawiam
    Malgorzata

  • 6. Data: 2003-07-02 20:07:09
    Od: m...@p...onet.pl

    jescze jedno pytanie....
    czy transakcje mam przeprowadzic przez kase fiskalna ( tzn nabic i podkleic
    paragon)?.... sprzedajac inne 'swoje' towary ,stosuje wlasnie taka
    metode........ najpierw nabijam na kase, a potem jesli ktos chce f-re , to
    wystawiam ,a paragon fisk. podklejam do kopii faktury.

  • 7. Data: 2003-07-04 00:39:15
    Od: m...@p...onet.pl

    > Czy osoba ,ktora go kupi bedzie zwolniona z podatku od czynnosci cywilno-
    > prawnych?

    Osoba, która kupi , bedzie zwolniona.. tyle juz wiem..ale jesli bedziesz
    chciala kupic kolejne autko od prywatnej osoby , czy i Ty bedziesz zwolniona
    z tego podatku..? mam podobna sytuacje .... sprzedalem i osoba nabywajaca ma
    ulge , ale nie wiem , czy ja bede ja tez mial kupujac od prywatnej osoby.

  • 8. Data: 2003-07-04 17:12:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003 m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    >+ chciala kupic kolejne autko od prywatnej osoby , czy i Ty bedziesz zwolniona

    Jeśli mowa o PCC to nie :(
    BTW: ktoś mi kiedyś kazał cytat z UoPCC przeczytać dokładniej, bo
    też źle mi się wydawało :]

    pozdrowienia, Gotfryd