    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: oprogramowanie komputerowe, licencje i VAT
    Date: Sat, 4 Dec 2004 14:37:34 +0100

    On Sat, 4 Dec 2004, bobee wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zl VAT 7% 491 zl brutto 7500 zl PKWIU 93.03
    >+
    >+ oczywiscie watpliwosci sa do punktu 2 z 7% VATem, czy sformulowanie sprzedaz
    >+ praw autorskich do oprogramowanei komputrowego moze byc zaklasyfikowana do
    >+ (Dz. U. z dnia 5 kwietnia 2004 r.) ZAŁĄCZNIK Nr 3 WYKAZ TOWARÓW I USŁUG,
    >+ OPODATKOWANYCH STAWKĄ PODATKU W WYSOKOŚCI 7 %
    >+ poz. 162| "Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów
    >+ ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie
    >+ honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub

    Przyznam że mi się nie widzi "wynagradzane w formie honorariów".
    Co ustawodawca chciał przez to powiedzieć ? Zasada "ratio legis"
    domaga się żeby uznać że CHCIAŁ (jakby nie chciał to by napisał
    samo "wynagrodzenie" bez dodawania "w formie..." !).

    Wskazywałoby na "wynagrodzenie osobiste", czyli uzyskiwane wg art.10.1.7
    ustawy o podatku dochodowym... z tego by wynikało iż przyjmując
    twój punkt widzenia można sprzedać prawo majątkowe (do programu)
    w ramach fimy ale nie jako dochód z działalności - a dochód do
    którego przysługuje 50% KUP: pytania były kilka razy, ani razu
    nie widziałem głosu za dopuszczalnością takiego rozwiązania :]

    >+ problem tkwi w tym ze nawet w US nie bardzo kto wie jak na to pytanie
    >+ odpowedzec, bo co glowa to inny pomysl :(((((

    Owszem, bo i pojęciowo ustawodawca tak pozapętlał... :(
    No to masz pesymistycznie brzmiący - problem "mój": "czy wynagrodzenie
    z tytułu działalności gospodarczej mogło być nazwane przez ustawodawcę
    honorarium ?"...
    Nie, nie mam "pod ręką" jakichś rozstrzygnięć na ten temat !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)