  • 1. Data: 2004-06-20 01:49:11
    Temat: pezenty slubne a podatek
    Od: Artur <a...@C...poczta.fm>

    Witam,

    Opis sytuacji:
    Wkrótce zamierzam zmienić stan cywilny, w związku z tym już wiem, że
    dostanę mieszkanie od rodziców, a z zebranych pieniędzy chcielibyśmy kupić
    samochód. Rodzice mimo, że dają tak duży prezent, nie należą do
    najbogatszych. Pieniądze, które przeznaczą na zakup mieszkania są starymi
    oszczędnościami trzymanymi na tą okazję.
    Pytanie:
    Jak wyglądają regulację podatkowe dytoczące tego typu sytuacji. Gdzie mam
    szukać informacji?
    A może mógłby mi ktoś powiedzieć, czy będę miał jakieś problemy w US? Czy
    oni wypytują skąd się miało pieniądze na zakup tych rzeczy? Czy trzeba się
    im tłumaczyć? Jeśli tak, czy potrzebuje dowodów, czy wystarczy powiedzieć,
    że to prezenty ślubne? Czy będę musiał płacić jakikolwiek podatek np. od
    darowizny z tytułu zebranych pieniędzy?
    Wiem, że tego wiele i dość chaotycznie opisane, ale jesli ktoś będzie
    wstanie cokolwiek mi rozjaśnić na ten temat będę baaardzo wdzięczny :)

    --
    pozdrawiam
    Artur

    "Gejowskie małżeństwo jest czymś, co powinno mieć miejsce między mężczyzną
    a kobietą." - A. Schwarzenegger

  • 2. Data: 2004-06-20 20:55:42
    Temat: Re: pezenty slubne a podatek
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    dobrze byłoby żebyś wcześniej poczytał ustawę o podatku od spadkow i
    darowizn. Znajdziesz ją do pobrania na stronie:
    http://www.pit.pl/pages/i/350.php

  • 3. Data: 2004-06-21 11:13:34
    Od: Artur <a...@C...poczta.fm>

    "weronika" swoja wiadomoscia sporwokowal(a) mnie do odpowiedzi:

    > dobrze byłoby żebyś wcześniej poczytał ustawę o podatku od spadkow i
    > darowizn. Znajdziesz ją do pobrania na stronie:
    > http://www.pit.pl/pages/i/350.php

    Ok, dzieki. Dobrze miec od czego zaczac.

    --
    pozdrawiam
    Artur

    "W życiu musisz mieć ten cień wątpliwości i znak zapytania. Inaczej
    będziesz żył tak, jak każą ci inni." - AbraDab