  • 11. Data: 2005-09-22 20:42:44
    Temat: Re: pieniądze otrzymane zza granicy, a podatek.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Sep 2005, witek wrote:

    > wniosku czego, że go złapie?

    Że będzie drożej.

    > US załatwia to tak.
    > przy pierwszej lepszej okazji pyta się skąd miałeś kasę

    I bardzo dobrze. Po to (US) jest :)
    Podatnik zeznaje że wziął darowiznę, kiedy i od kogo.
    Co jest "drożej" ?

    > Jak mu z kalkulatorem w ręce nie wyjdzie, że cię na to było stać, to od tego
    > na co cie nie było stać policzy 75% podatku.
    > Nawet się o darowiznę pytał nie będzie. Sam się przyznasz, bo wychodzi
    > znacznie taniej. Tylko wtedy to może ci już nie uwierzyć.

    Bo właśnie jak spyta to IMHO trzeba zacząć od darowizny i już.
    Zgodnie z prawdą itepe.
    Hint: podanik któremu Slayer nie zadał "pytania Karola" (to inny gość
    drzewiej sporo pisujący na grupę, z talentem do zadawania trudnych
    pytań za pomocą trzech słów :)) obawia się kary i odsetek z powodu
    nieterminowej zapłaty podatku... tak jakby dajmy na to o VAT albo
    akcyzę chodziło ;> !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-09-23 09:38:36
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 22-09-2005 15:31, Użytkownik witek napisał:

    wówczas szansa na pytanie skąd miałeś kasę rośnie zdecydowanie.

    Ja ci po prostu radzę zapłacić i mieć święty spokój.

    Możesz nie płacić, ale robisz to na swoje własne ryzyko.

    Jest jeszcze 1 mozliwosc:
    art.6 pkt 4).(...) Gdy nabycie w drodze darowizny nie zostało zgłoszone
    do opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się
    przed organem podatkowym na okoliczność dokonania tej darowizny.

    odsetki sa niskie, a fakt darowizny bedzie udowodniony poprzez przelew
    na rachunek - istotne zachowanie jest przelewu, zeby udowodnic od kogo
    to byla darowizna (nizsze podatki)

  • 13. Data: 2005-09-27 20:29:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Sep 2005, gonia wrote:

> [...]
    > opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się przed
    > organem podatkowym na okoliczność dokonania tej darowizny.

    ..."jakie odsetki" ? ;)
    Właśnie o to w innej gałęzi wątku usiłuję Witka wymęczyć.
    Cytat powyżej wskazuje iż niezgłoszenie darowizny jest legalne (?)
    zaś obowiązek podatkowy powstaje kiedy powstaje... więc skąd odsetki ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-09-28 11:44:20
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 27-09-2005 22:29, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Cytat powyżej wskazuje iż niezgłoszenie darowizny jest legalne (?)
    > zaś obowiązek podatkowy powstaje kiedy powstaje... więc skąd odsetki ?

    OK, masz racje, nie ma odsetek