  • 1. Data: 2004-04-29 23:12:43
    Temat: pin36 kilka pytan
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    Witam ..
    Dotychczas rozwiazywalem pity 37 a teraz mi przyszlo 36 .. no i mam
    problemy:

    1. W rubryce K nie moge przekroczyc kwoty z pozycji 180 .. a co z moimi
    odliczeniami za szkole w pito? w poprzednich latach mozna bylo przekroczyc
    wartosc podatku :(

    2. w 03 pracowalem w jakiejs tam firmie, potem sie zwolnilem. przyslali mi
    pit11. zsumowalem ich zdrowotne z rubryki 70 ("faktyczne odliczenia" /a moze
    powinienem 68 - "pobrane"??/ ) z moimi wplatami na zus (52). Nie bralem pod
    uwage wplaty za grudzien, poniewaz zrobilem ja w styczniu - to dobrze?
    podobnie ze spolecznym?

    3. co zrobic z kwota wolna od podatku? w firmie w ktorej pracowalem,
    doliczali mi 1/12 tej kwoty. zwolnilem sie w polowie roku, czyli powinni mi
    tego troche oddac ... czy przy wyliczaniu podatku mam to uwzglednic? 530.08
    pomniejszone o to co mi zwrocili?

    przepraszam jak sa jakies bledy, ale 1 w nocy nie jest moja ulubiona pora
    pisania newsow ... (ani rozwiazywania pitow ;);)

    Pozdrawiam Jarek

  • 2. Data: 2004-04-30 06:33:49
    Temat: Re: pin36 kilka pytan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, <J> wrote:
    [...]
    >+ 2. w 03 pracowalem w jakiejs tam firmie, potem sie zwolnilem. przyslali mi
    >+ pit11. zsumowalem ich zdrowotne z rubryki 70 ("faktyczne odliczenia" /a moze
    >+ powinienem 68 - "pobrane"??/ )

    A różniły się ??

    >+ z moimi wplatami na zus (52). Nie bralem pod
    >+ uwage wplaty za grudzien, poniewaz zrobilem ja w styczniu - to dobrze?
    >+ podobnie ze spolecznym?

    Ano.

    >+ 3. co zrobic z kwota wolna od podatku?

    NIC !
    Zaliczki płaci się wg jakichś-tam algorytmów, każdą z osobna (tj. osobno
    z pracy, osobno z umów osobistych, osobno z DG...).
    Bywa że tak jak u ciebie część taz zwanej (to jest NIEPRAWIDŁOWA nazwa)
    "kwoty wolnej" odliczy się w zaliczkach dwa razy - i *z zaliczkami*
    oraz kwotami które "z nich wyszły" nie robi się NIC.
    Liczysz podsumowanie obejmujące CAŁY przychód opodatkowany (czyli
    nie sumując strat z poszczególnych źródeł), wychodzi ci ile podatku
    masz zapłacić - z uwzględnieniem niepłaconego podatku i reszty
    skali. Różnica między zaliczkami a tym co ci wyszło to podatek
    do dopłacenia lub zwrot.

    >+ w firmie w ktorej pracowalem,
    >+ doliczali mi 1/12 tej kwoty. zwolnilem sie w polowie roku, czyli powinni mi
    >+ tego troche oddac ...

    Kto oddać, co oddać ??
    Raz przez pół roku odliczali ci "kwotę wolną"
    Dwa w ramach DG odliczałeś całą "kwotę wolną".
    I ktoś ma ci coś "oddać" ?? ;)

    >+ czy przy wyliczaniu podatku mam to uwzglednic? 530.08
    >+ pomniejszone o to co mi zwrocili?

    "samo się uwzględni" !
    Przecież podatek liczysz *wg skali* która obejmuje ową "kwotę" !

    >+ przepraszam jak sa jakies bledy, ale 1 w nocy nie jest moja ulubiona pora
    >+ pisania newsow ... (ani rozwiazywania pitow ;);)

    Też kończyłem o 1 w nocy. Ale kilka dni wcześniej ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-30 07:34:06
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    > [...]
    >
    > A różniły się ??

    68: 573,36zl
    69: 555,44zl
    70: 555,44zl

    :(

  • 4. Data: 2004-04-30 12:04:38
    Od: "A." <a...@o...pl>

    J wrote:

    > mi
    > moze

    > 68: 573,36zl
    > 69: 555,44zl
    > 70: 555,44zl
    >
    > :(

    do rozliczenia rocznego wpisuje sie i tym samym odlicza od podatku
    kwote z pozycji 69/70 tj. 7.75% podstawy wymiaru, czyli w Twoim
    wypadku 555.44zl.

    Pozdrawiam,
    --
    A.