    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit-36 ostatnie pytanie :)
    Date: Thu, 1 May 2003 18:09:50 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:b8qgn5$ch6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > W zeszłym roku US przesłał nam zwrot na knto firmowe.
    >

    > Czy jest jakiś problem z tym kontem?
    > Czy takie czy takie?
    > My z mężem nie podaliśmy konta osobistego dlatego nam przelali
    > na konto
    > firmowe. I jaki w tym problem. A jak ktoś chce to niech składa NIP-3 z
    > numerem rachunku prywatnego (np. żony) a NIP-1 z kontem firmowym (np.
    męża).
    > W PIT-36 w poz. 41 jest do wyboru czy składasz NIP-1 czy NIP-3. Ja nigdy
    nie
    > składałam NIP-3 więc przelali na konto firmowe.
    > I jaki problem?
    > Czy trzeba się nad tym tak rozwodzić?

    Porozwodźmy się jeszcze trochę:
    - w PIT-36 piszesz ile NIP-ów składasz łącznie, nie ma wyboru. Ja tam
    wpisałem "2", bo składałem i NIP-1 (za siebie) i NIP-3 (za żonę);
    - U.S. zwrot nadpłaty podatku dochodowego powinien zwrócić na rachunek
    osobisty, nie związany z DG;
    - może to zrobić zarówno na rachunek męża (osobisty, jeśli został podany w
    NIP-1) jak i na rachunek żony (NIP-3);
    - razem z PIT-36 nie trzeba nawet składać NIP-1 bądź NIP-3 jeśli chcesz
    dostać zwrot na rachunek - wystarczy, że kiedyś w przeszłości taki formularz
    został już złożony.

    I taka jest prawda :)

    Pozdrawiam,
    BaLab