  • 1. Data: 2003-03-18 09:15:31
    Temat: pit-4, pit-11
    Od: "Agata" <j...@p...onet.pl>

    dwa pytania:

    1. Czy w pit-4 należy wykazać wypłaty wynagrodzeń również pracowników, od
    których przychodu podatek wynosi 0,00 zł (np. pracownicy młodociani)?

    2. Czy pracownikom młodocianym należy wystawić pit-11 (skoro nie była
    pobrana zaliczka na podatek doch)? Czy oni powinni składać zeznanie roczne?

    Pozdrowienia,
    Agata

  • 2. Data: 2003-03-20 13:04:04
    Temat: Re: pit-4, pit-11
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agata" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrowienia,
    > Agata
    >

    > Moim zdaniem jeśli nie ma zaliczki na podatek - Pit4 nie wystawiasz- to
    jest przecież informacja o zaliczkach na podatek od wynagrodzeń wypłacanych
    za dany miesiąc.Czyli że jak nie ma podatku to nie ma Pit4. Analogicznie
    postąpiłabym z Pit 11.
    Iv

  • 3. Data: 2003-03-20 23:29:02
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Ivona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > za dany miesiąc.Czyli że jak nie ma podatku to nie ma Pit4. Analogicznie

    Nie mogę się z tym zgodzić. Na oba pytanie należy odpowiedzieć twierdząco.

    Wynagrodzenie ucznia należy wykazać w PIT-4 ( nie jest zwolnione z podatku ) i
    powinien otrzymać on PIT-11.
    Dotyczy to oczywiście także pełnoletniego pracownika w przypadku wynagrodzeń,
    od których nie występuje zaliczka na podatek.
    Robię tak od lat i żaden US jeszcze mi tego nie kwestionował.
    W końcu nie wiemy, czy są to ich wszystkie dochody i czy nie będą sumowane w
    zeznaniu rocznym z innymi.

    Co do zeznania rocznego składanego przez młodocianego ucznia, to IMHO powinien
    złożyć ( podpisane nie przez niego, ale przez rodzica ). Ale spotkałem się
    także z odmiennym stanowiskiem urzędników US (ostatnio nie sprawdzałem ).
    Jego wynagrodzenia NIE dodaje się w zeznaniu rocznym rodziców.

    Ryszard

  • 4. Data: 2003-03-21 07:05:45
    Od: "saramey" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > także z odmiennym stanowiskiem urzędników US (ostatnio nie sprawdzałem ).
    > Jego wynagrodzenia NIE dodaje się w zeznaniu rocznym rodziców.

    A co zrobić jeżeli pracownik młodociany zatrudniony od 2000 roku uzyskiwał
    przychody i nie wystawiłam mu ani razu PIT-11. Urzędniczka w US wyraziła
    zdanie, że nie muszę - a w tym roku dowiaduję się od innej urzędniczki, że
    powinnam. Umowa z uczniem skończyła się w 2002 r. Czy powinnam mimo wszystko
    wystawić mu PIT-11 za rok 2002 ?

    Agata