  • 1. Data: 2004-03-18 20:16:54
    Temat: pit-5 poz.34 - krotkie pytanko...
    Od: "ebrom" <e...@p...onet.pl>

    w pit-5 poz.34 wpisujemy wysokosc skladki na ubezpieczenie spoleczne - to
    sprawa jasna, ale czy wpisujemy tylko wysokosc tej skladki zaplaconej w
    danym miesiacu, czy tez, podobnie jak ze skladka zdrowotna w poz.48 - od
    poczatku roku?
    jezeli od poczatku roku, to rozumiem, ze przy rozliczeniu rocznym bede
    musial zsumowac pola poz.34 z wszystkich zlozonych za dany rok zeznan PIT-5
    a jezeli tak, to czy jednak bardziej, z punktu widzenia wysokosci
    miesiecznej skladki na rzecz podatku, nie oplaca sie wrzucic tej skladki do
    KPiR?

    --
    Canonier Romek [Opole]

  • 2. Data: 2004-03-18 20:35:54
    Temat: Re: pit-5 poz.34 - krotkie pytanko...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ebrom napisał:

> [...]
    > sprawa jasna, ale czy wpisujemy tylko wysokosc tej skladki zaplaconej w
    > danym miesiacu, czy tez, podobnie jak ze skladka zdrowotna w poz.48 - od

    Wszystkie kwoty w PIT-5 wpisujemy narastająco, to chyba oczywiste.
    Jak sobie wybrażasz - dochód narastająco, podatek narastająco a składka
    za jeden miesiąc?
    To sie kupy nie trzyma.

    > jezeli od poczatku roku, to rozumiem, ze przy rozliczeniu rocznym bede
    > musial zsumowac pola poz.34 z wszystkich zlozonych za dany rok zeznan PIT-5

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś. Bo sie zapetlasz.

    Chcesz sumować narastające kwoty?
    Znacz jak zaplaciłeś w styczniu 100, odliczasz w PIt-5 100, w lutym
    zapłaciłes znowu 100, więc odliczasz w PIT5 za luty 200. Itd, itp.
    I potem chcesz w rocznym sumować 100 z pita za styczen i 200 z pita za
    luty?? Przecież zaplaciłeś tylko 200, a nie 300.

    > a jezeli tak, to czy jednak bardziej, z punktu widzenia wysokosci
    > miesiecznej skladki na rzecz podatku, nie oplaca sie wrzucic tej skladki do
    > KPiR?

    Ponieważ zupelnie sie pogubiłes we własnych rozważaniach, trudno zgadnąć
    z czego ta opłacalnośc może wynikać ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-18 21:01:39
    Od: "ebrom" <e...@p...onet.pl>

    > Wszystkie kwoty w PIT-5 wpisujemy narastająco, to chyba oczywiste.
    > Jak sobie wybrażasz - dochód narastająco, podatek narastająco a składka
    > za jeden miesiąc?
    > To sie kupy nie trzyma.

    no i to jest sedno odpowiedzi...

    PIT-5

    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś. Bo sie zapetlasz.

    a to masz racje, troche nie tak mialo byc, ale wazne ze wyzej udzieliles mi
    wlasciwej odpowiedzi,
    dzieki...

    --
    Canonier Romek [Opole]