  • 1. Data: 2006-04-09 14:39:17
    Temat: pit od umowy o dzieło
    Od: Pawel <p...@n...pl>

    Witam
    Jak wygooglałem to musze wypełnić PIT 8a dla gościa, którego
    zatrudniałem na umowę o dzieło. Czy jednak wpisuję jego czy swoje dane
    jako płatnika? Wysyłam do jego czy do mojego US?

    pozdro
    Paweł

  • 2. Data: 2006-04-09 16:37:59
    Temat: Re: pit od umowy o dzieło
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrudniałem na umowę o dzieło. Czy jednak wpisuję jego czy swoje dane
    > jako płatnika? Wysyłam do jego czy do mojego US?

    Płatnikiem jest osoba zatrudniajaca, a PIT wysyła sie wg miejsca
    zamieszkania osoby zatrudninej.

  • 3. Data: 2006-04-09 18:08:18
    Od: Pawel <p...@n...pl>

    > Płatnikiem jest osoba zatrudniajaca, a PIT wysyła sie wg miejsca
    > zamieszkania osoby zatrudninej.

    ok, a niby skąd mają wiedzieć o czyj podatek chodzi w jego US skoro na
    tym PITie brak miejsca na dane pracownika?

  • 4. Data: 2006-04-09 19:31:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel wrote:

    > ok, a niby skąd mają wiedzieć o czyj podatek chodzi w jego US skoro na
    > tym PITie brak miejsca na dane pracownika?

    Nie zatrudnia się na umową o dzieło. To tak jeśli chodzi o czepialstwo się.
    A po za tym coś pomerdałeś.
    8A jest dla podatków zryczałtowanych, czyli pobiera się konkretny
    ryczałt np. od wygranych i przekazuje do US, a gościu nie dolicza tego
    do swoich dochodów, bo i po co skoro podatków zryczałtowanych nie łączy
    się z innymi dochodami. Patrz analogicznie podatek belkowy.

    A czy ty przypadkiem nie gadasz o pit-8b ?
    W 2005 roku zatrudniałeś, czy w 2006?

  • 5. Data: 2006-04-09 19:40:09
    Od: Pawel <p...@n...pl>

> [...]
    > się z innymi dochodami. Patrz analogicznie podatek belkowy.
    >
    > A czy ty przypadkiem nie gadasz o pit-8b ?

    w 2006r

    to juz nie wiem czy 8a czy 8b

  • 6. Data: 2006-04-09 21:11:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel wrote:

    > to juz nie wiem czy 8a czy 8b

    jesli to była tradycyjna umowa o dzieło to na 100% 8b

    Dokładny numer druku to pit11/8b (14).
    Termin doręczenia: do dnia 15 następnego miesiąca po wykonaniu umowy o
    dzieło.

  • 7. Data: 2006-04-10 04:41:19
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Pawel"

    > w 2006r
    >
    > to juz nie wiem czy 8a czy 8b

    do 20 dnia miesiaca nastepujacego po miesiacu, w ktorym pobrano zaliczke -
    platnik sklada pit-4 do swojego urzedu skarbowego (wg siedziby)
    pit-8b (czyli druk pit-11/8b) - do konca lutego nastepujacego po roku
    podatkowym, kiedy wykonano dzielo (wystawiono rachunek, zaplacono zaliczke,
    wyplacono wynagrodzenie)
    druczek wysyla sie do podatnika i do us wg miejsca jego zamieszkania

    8a sklada sie jesli umowa opiewala na niska kwote (mam braki w dziedzinie
    pitu8a - nigdy nie byly mi potrzebne informacje na jego temat - zapytaj w us
    jesli tutaj jeszcze nie otrzymales odpowiedzi) i pobierasz zryczaltowany
    podatek od umowy

    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538
    143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

  • 8. Data: 2006-04-10 13:12:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ania wrote:
    > pit-8b (czyli druk pit-11/8b) - do konca lutego nastepujacego po roku
    > podatkowym, kiedy wykonano dzielo (wystawiono rachunek, zaplacono zaliczke,
    > wyplacono wynagrodzenie)

    a wystarczy przeczytać co jest napisane na pierwszej stronie pit-8b,
    żeby bzdur nie pisać.

  • 9. Data: 2006-04-10 21:16:36
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "witek"

    > a wystarczy przeczytać co jest napisane na pierwszej stronie pit-8b, żeby
    > bzdur nie pisać.

    to moze poczytaj czego dotyczy dyskusja a pozniej raz jeszcze popatrz na pit
    albo moze lepiej do ustawy i nie wprowadzaj zamieszania
    jesli sprawa dotyczy umowy o dzielo to nie wystawia sie pitow 8b po kazdej
    umowie danego delikwenta - tylko na koniec roku (z jedna osoba w danym roku
    podatkowym mozesz podpisac kilka umow, chyba ze ty o tym nie wiesz), no
    chyba ze firma sie likwiduje, ale to znowu nie na temat

  • 10. Data: 2006-04-10 22:53:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ania wrote:
> [...]
    > podatkowym mozesz podpisac kilka umow, chyba ze ty o tym nie wiesz), no
    > chyba ze firma sie likwiduje, ale to znowu nie na temat

    No.
    art 39.
    2. Jeżeli obowiązek poboru przez płatników, o których mowa w art. 31,
    art. 33
    i art. 35, zaliczek na podatek ustał w ciągu roku, płatnicy są
    zobowiązani sporządzić
    informację określoną w ust. 1 i przekazać ją podatnikowi oraz urzędowi
    skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według
    miejsca zamieszkania podatnika, lub urzędowi skarbowemu, którym kieruje
    naczelnik
    urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych,
    w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w którym
    pobrana została ostatnia zaliczka, z zastrzeżeniem ust. 5.

    A skąd wiesz, że będzie więcej umów ?