  • 1. Data: 2006-04-09 13:29:25
    Temat: wydruk rachunków
    Od: "PIOTREKB" <p...@o...pl>

    Cześć,

    Pytanie banalne zapewne. Rozpoczynam działalność dopiero.
    Czy mogę sam sobie sporządzić szablon druku rachunku (zwykłego nie
    VAT) i wystawiać takie rachunki? Czyli drukuję oryginał i kopię,
    stawiam pieczątkę, podpisuję.
    Czy jednak trzeba używać bloczków z drukami?

    Pozdr Piotr

  • 2. Data: 2006-04-09 14:09:10
    Temat: Re: wydruk rachunków
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Możesz uzywać dowolnych druczków, formularzy, a nawet pisac wszystko
    odręcznie, albo od linijki na kartce z zeszytu do muzyki.

    Ważne jest aby zawartość była zgodna z rozporządzeniem.

    R.

  • 3. Data: 2006-04-19 21:34:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Sun, 9 Apr 2006 16:09:10 +0200, Robert napisał(a):

    > Możesz uzywać dowolnych druczków, formularzy, a nawet pisac wszystko
    > odręcznie, albo od linijki na kartce z zeszytu do muzyki.

    Ciekawe co urząd skarbowy zaśpiewa podczas ewentualnej kontroli.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2006-04-20 07:09:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > Ciekawe co urząd skarbowy zaśpiewa podczas ewentualnej kontroli.

    A możesz rozwinąć? Bo nie lubię takich enigmatycznych stwierdzeń.
    Znasz jakieś przepisy określające technikę sporządzania rachunków?
    Inne, poza katalogiem danych które na rachunku znaleźć sie muszą?

    Maddy zaciekawiona z rana

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-20 09:01:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Ciekawe co urząd skarbowy zaśpiewa podczas ewentualnej kontroli.

    A co *może* zaśpiewać? ;)
    IMO Robert ma rację: przecież nie możesz wymagać żeby rachunek/f-a
    np. NIE była wystawiona ręcznie. Nie ma zakazu ani nakazu (chyba
    że jest, tylko przez kilka ostatnich lat nikt nie znalazł :)).
    A co za różnica, czy w fakturze jest ręcznie wpisany tylko
    towar i kwoty, czy również nagłówek "nazwa towaru"?

    Ba, zauważ iż ręcznie wypełniany dokument jest wiarygodniejszy!!

    Z tego powodu np. tzw. "testament zwykły" musi być wypisany
    odręcznie (cały!)
    A że zakazu nie ma to można w sposób mniej wiarygodny (drukiem)
    uzupełniać bardziej wiarygodną treść (wypisaną ręcznie) drukując
    nagłówki tabelek i podobne (popatrzmy na sposób wypełniania f-ry
    właśnie w TEN sposób - "od tyłu" :)) no i *dla wygody* wielu z tej
    formy korzysta.
    No i że zakazu nie ma, to niektórzy drukują *całą* treść.
    Co zresztą prowadzi później do dyskusji "czy klient może sobie sam
    wydrukować f-rę której treść wystawiłem na stronie www" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)