  • 1. Data: 2006-04-09 08:31:35
    Temat: Sprzedaż a PCC
    Od: "adam .........................." <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    sprzedałem sprzęt w cenie 800 zł /prywatny/ na umowę kupna-sprzedaży. Czy
    muszę zgłaszać to do US, jesli nie podlega PCC?

  • 2. Data: 2006-04-09 10:29:33
    Temat: Re: Sprzedaż a PCC
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "adam .........................." <a...@W...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:e1agp6$ri8$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > sprzedałem sprzęt w cenie 800 zł /prywatny/ na umowę kupna-sprzedaży. Czy
    > muszę zgłaszać to do US, jesli nie podlega PCC?

    Nie musisz,:)PCC od 1.000 zł:)

    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-04-09 11:42:31
    Od: "adam .........................." <a...@N...gazeta.pl>

    Ania <a...@N...alpha.net.pl> napisał(a):

    > Nie musisz,:)PCC od 1.000 zł:)
    >
    > pozdrawiam ania

    Dziekuję ;)
    czyli nie muszę w US nawet pokazywać tej umowy, żeby "oparafowali", że nie
    podlega podatkowi?
    Pozdr

  • 4. Data: 2006-04-09 11:52:19
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "adam .........................." <a...@N...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:e1arv7$91r$1@inews.gazeta.pl...

    > Dziekuję ;)
    > czyli nie muszę w US nawet pokazywać tej umowy, żeby "oparafowali", że nie
    > podlega podatkowi?

    Tego już nie jestem pewna,niech wypowiedzą się inni w temacie:)Istnieje
    coś takiego jak zaniżanie wartości(np.sprzedaż samochodu) ,a US i tak
    nalicza podatek w PCC wg stawek w swoich tabelkach.
    pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2006-04-09 12:02:03
    Od: t <t...@o...pl>

    adam .......................... wrote:

    > Dziekuję ;)
    > czyli nie muszę w US nawet pokazywać tej umowy, żeby "oparafowali", że nie
    > podlega podatkowi?
    > Pozdr

    Nie maja co parafowac bo umowa na towar o _RYNKOWEJ WARTOSCI_ ponizej 1k
    z ustawy nie podlega opodatkowaniu.
    Jezeli rynkowa wartosc tego sprzetu jet ponizej 1k to koniec sprawy.

    A nawet jak jest wieksza to olewasz z gory na dol, bo nikt jednej umowy
    nie bedzie dociekal(i tak najpierw ktos musialby donos zlozyc:) ), to
    zadna ciagla/zorganzowana sprzedaz w konuc nie jest?

  • 6. Data: 2006-04-09 22:13:23
    Od: "adam .........................." <a...@N...gazeta.pl>

    t <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie bedzie dociekal(i tak najpierw ktos musialby donos zlozyc:) ), to=20
    > zadna ciagla/zorganzowana sprzedaz w konuc nie jest?
    To JEDNORAZOWY przypadek sprzedaży :) mojej własności.

    Dziękuję Wszystkim za wypowiedzi :)

  • 7. Data: 2006-04-20 07:23:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Apr 2006, adam .......................... wrote:

    > sprzedałem sprzęt w cenie 800 zł /prywatny/ na umowę kupna-sprzedaży. Czy
    > muszę zgłaszać to do US, jesli nie podlega PCC?

    Nie podałeś dwu istotnych szczegółów:
    - czy był używany ponad pół roku
    - czy na tym zarobiłeś.

    *Formalnie* (bo nieformalnie to sprzętem za 800 zł pewnie nikt
    sobie głowy nie zawraca :>) przy sprzedaży wcześniejszej niż
    pół roku od nabycia w razie uzyskania zarobku należy się podatek
    dochodowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)