  • 1. Data: 2005-03-11 08:19:54
    Temat: pit37, pit11/8b
    Od: h...@e...pl

    Witam

    Mam za zeszly rok 4 pity11/8b.
    Dwie z nich dotycza umowy o prace a dwie pozostale - umowy o dzielo.
    W/g umow (o prace i o dzielo) - zaden z tych okresow sie nie pokrywa.
    O ile dobrze zrozumialem poradnik do pit-ow - to to NIE jest sytuacja typu:
    "wiele stosunkow pracy".

    I teraz jest taki problem:
    Na jednym z pitow 11/8b pracodawca u ktorego mialem umowe o dzielo wpisal
    w polu 4 "za okres" cos takiego: 01.01.2004 - 31.12.2004
    Czyli wpisal mi caly zeszly rok - a wiec ten pit bedzie mi kolidowac z
    tymi trzema pozostalymi pitami.

    Pytanie - czy urzad skarbowy nie doczepi sie do tego ze ten pit koliduje z
    pozostalymi?

    Sprawa wygladala tak ze mialem podpisana umowe o dzielo na jakies dwa
    tygodnie w sierpniu - i nie wiem dlaczego oni mi wpisali caly rok...
    Czy taka sytuacja moze powodowac jakies problemy ze strony urzedu
    skarbowego albo jakiegokolwiek innego?
    Czy ja musze wyjasnic ta sprawe czy to nalezy do tej firmy?

    hood

  • 2. Data: 2005-03-11 08:33:55
    Temat: Re: pit37, pit11/8b
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik <h...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skarbowego albo jakiegokolwiek innego?
    > Czy ja musze wyjasnic ta sprawe czy to nalezy do tej firmy?

    us interesuje czy podliczysz od wszystkich pit dochody ,właściwie
    odejmiesz to co masz do odjęcia ,podliczysz właściwie podstawę i czy
    prawidłowo wyliczyłeś należność do zapłaty/zwrotu - ewentualne błędy
    których dociekasz są problemem płatnika który wystawił ci owe pity .

    --

    ==== OPIX=====

  • 3. Data: 2005-03-11 14:24:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    h...@e...pl wrote:
    > Czy taka sytuacja moze powodowac jakies problemy ze strony urzedu
    > skarbowego albo jakiegokolwiek innego?
    > Czy ja musze wyjasnic ta sprawe czy to nalezy do tej firmy?

    Nie ma to znaczenia.
    US bardziej będzie interesowało, czy dobrze kasę rozliczyłeś.

    Czyli KUP z pitów o pracę. Jak więcej niż limit to przyciąć do wysokości
    limitu.
    Oddzielny wierwszyk jest na umoy zlecenia i umowy o dzieło.
    Tam wpisujesz KUP z pozostałych PIT i koniec sprawy
    obliczeniami zajmuje się zwykle www.pity.pl

  • 4. Data: 2005-03-11 15:54:37
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    h...@e...pl napisał(a):

> [...]
    > W/g umow (o prace i o dzielo) - zaden z tych okresow sie nie pokrywa.
    > O ile dobrze zrozumialem poradnik do pit-ow - to to NIE jest sytuacja typu:
    Nawet gdyby się pokrywał, umowa o dzoeło NIE jest stosunkiem pracy!

> [...]
    > w polu 4 "za okres" cos takiego: 01.01.2004 - 31.12.2004
    > Czyli wpisal mi caly zeszly rok - a wiec ten pit bedzie mi kolidowac z

    A co tu ma kolidować? daty?
    PIT jest za 2004r i w tym okresie uzyskałeś przychód w nim wykazany.
    Takich PITów możesz mieć i czterdzieści,
    w rocznym wykazujesz sumę tego co się w nich mieści.