  • 1. Data: 2005-03-10 15:24:24
    Temat: podatek od spadku a meldunek
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam...mam następujące pytanie w związku z podatkiem od spadku,a
    mianowicie:
    czy wystarczy meldunek czasowy na okres 5 lat jako deklaracja zamieszkania
    w oddziedziczonej nieruchomości czy musi być stały??-pozostałe warunki
    ustawy (Dz.U. 142 p.1514 z 2004roku)zostają spełnione odnośnie własności
    innej nieruchomości bądz też umowy najmu.
    Bardzo dziękuje za odpowiedz...nie umiem znaleśc jednolitego orzecznictwa a
    ustwa nie określa.
    pozdrawiam
    ania

  • 2. Data: 2005-03-11 10:18:29
    Temat: Re: podatek od spadku a meldunek
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innej nieruchomości bądz też umowy najmu.
    > Bardzo dziękuje za odpowiedz...nie umiem znaleśc jednolitego orzecznictwa

    Witam. Nie bardzo wiem o co tobie chodzi w tym pytaniu?

  • 3. Data: 2005-03-11 15:19:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Małgorzata i Eugeniusz wrote:
    > Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości

    > Witam. Nie bardzo wiem o co tobie chodzi w tym pytaniu?

    chyba wiem koło czego chodzi.
    chodzi o niezapłacenie podatku od darowizny mieszkania / domu gdzie jest
    napisane, że żeby nie zapłacić podatku to trzeba tam 5 lat pomieszkać
    (art 16)
    No i pytanie jest, czy zameldowanie tymczasowe wystarcza na spełnienie
    warunku "pomieszkać".

  • 4. Data: 2005-03-11 16:01:42
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    >chyba wiem koło czego chodzi.
    >chodzi o niezapłacenie podatku od darowizny >mieszkania / domu gdzie jest
    >napisane, że żeby nie zapłacić podatku to trzeba tam >5 lat pomieszkać
    >(art 16)
    Bardzo dziękuję...dokładnie o to chodzi:)zbyt enigmatycznie się wyraziłam w
    zapytaniu,ale dokładnie to miałam na myśli...:)

    >No i pytanie jest, czy zameldowanie tymczasowe >wystarcza na spełnienie
    >warunku "pomieszkać".
    "pomieszkac" nie da się potwierdzić samym meldunkiem,bo trzeba
    rzeczywiście mieszkać;)-ale to już inna dyskusja-natomiast czy konieczny
    jest stały meldunek jako potwierdzenie faktycznego pobytu?
    pozdrawiam
    ania

  • 5. Data: 2005-03-11 16:06:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ania wrote:

    > "pomieszkac" nie da się potwierdzić samym meldunkiem,bo trzeba
    > rzeczywiście mieszkać;)-ale to już inna dyskusja-natomiast czy konieczny
    > jest stały meldunek jako potwierdzenie faktycznego pobytu?

    tutaj to bys musiała poszukać po konkretnych sprawach których US się
    przyczepił. Jaka był ich interpretacja.
    US bardzo często odwołuje się do stanu faktycznego, zamiast do
    formalnego, więc w tym przypadku całkiem możliwe, że faktyczne
    zamieszkiwanie z meldunkiem tymczasowym jest wystarczające.
    Ale dopóki nie znajdziesz sprawy, w której US tak stwierdził, albo nie
    dostaniesz oficjalnej interpretacji to nie da się być pewnym.

  • 6. Data: 2005-03-12 19:09:23
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    >Ale dopóki nie znajdziesz sprawy, w której US tak >stwierdził, albo nie
    >dostaniesz oficjalnej interpretacji to nie da się być >pewnym.
    Bardzo dziękuję za odpowiedz...dopytywałam w US sądze,że nie powinno być
    problemów..ale who knows
    pozdrawiam
    ania